Leírás és Paraméterek
TARTALOM
Előszó | 5 |
A fényről | |
A fény természete | 9 |
A fényforrások | 16 |
A fénytechnikai egységek | 23 |
A fényképezés eszközei | |
Geometriai optika és a képalkotás | |
A geometriai optika feltevései | 27 |
A fénysugarak útja különböző közegekben | 27 |
A lencsék és tükrök mint képalkotó eszközök | 33 |
Összetett lencsék és tükrök | 44 |
Rekeszek, pupillák és a viszonylagos nyílás | 49 |
A mélységélesség | 53 |
A felvevőlencsék képalkotási hibái | 55 |
Optikai üveg- és a felvevőlencsék színhibái | 67 |
A felvevőlencsék | |
A felvevőlencsék alkalmazási területük szerinti csoportosítása | 74 |
A felvevőlencsék különböző formái és optikai teljesítményei | 75 |
Asztigmátok | 75 |
Anasztigmátok | 77 |
A távlencsék | 91 |
A felvevőlencsék ellenőrzés4e | 98 |
A különböző objektívek távlati hatása és a térhatású képek | 107 |
Fényképezőgépek | |
Rövid történelmi áttekintés a fényképezőgépekről | 115 |
A különböző fényképezőgépek | 117 |
Fényképezőgépek szerkezeti részei | 133 |
Nagyító- és vetítőgépek | |
A nagyítás | 167 |
Megvilágítás és a megvilágító rendszer | 171 |
A nagyító és vetítőgépek felépítése | 174 |
A fényérzékeny réteg elmélete | |
A rejtett kép | |
Bevezetés | 181 |
A fotográfia alapelve | 182 |
Az ezüstbromid-kristály | 183 |
Az elemek periódusos rendszere | 183 |
Ionvegyületek kristályszerkezete | 186 |
Ezüstbromid-kristályokból álló fényérzékeny diszperzió | 187 |
A látens kép mibenléte | 189 |
A fizikai hívás | 190 |
Fény és anyag kölcsönhatásánál érvényes alaptörvények | 191 |
Belső fotoelektromos hatás | 192 |
Gurney-Mott-elmélet | 193 |
Az ezüstbromid-kristály elektronjainak energiaszintjei | 195 |
Kristályokban lévő hibahelyek | 197 |
Ionvezetés kristályokban | 198 |
A Gurney-Mott-elmélet további kiépítése | 202 |
Alcsírák | 202 |
Felületi és mély kép | 202 |
Az elektron-csapdák kémiai összetétele | 205 |
Egyéb látens kép elméletek | 206 |
Fotográfiai effektusok | |
Eltérés a viszonossági törvénytől | 208 |
A viszonossági törvénytől való eltérés matematikai kifejezése | 209 |
A viszonossági törvénytől való eltérés magyarázata | 212 |
Herschel-effektus | 214 |
A Herschel-effektus magyarázata | 216 |
Debot-effektus | 217 |
Clayden-effektus | 218 |
Villard-effektus | 218 |
Albert-effektus | 218 |
Kron-effektus | 219 |
Sabattier-effektus | 219 |
Szenzitometria | |
A fotográfiai feketedés fogalma | 221 |
A fotográfiai feketedés mérése | 223 |
A szenzitometriai adatok elméleti értelmezése | 225 |
Fotografikus érzékenységi rendszerek | 234 |
Fotoanyagok színérzékenységének mérése | 252 |
Szemcsézet és feloldóképesség | |
Szemcsésség és szemcsézet | 256 |
A szemcsésség meghatározása | 257 |
A Callier-koefficienes | 258 |
Eggert és Küster munkássága | 260 |
Feloldóképesség | 262 |
Élesség | 270 |
Fényudvar | 271 |
Eberhard-effektus | 273 |
Kosztinszki-effektus | 274 |
Ross-effektus | 274 |
A fényérzékeny anyagok gyártása | |
A gyártás anyagai | |
Foto-nyerspapír | 271 |
Baritálás | 281 |
Filmalapanyag | 288 |
Fotoüveglemez | 296 |
Az emulzió készítésénél használt anyagok | 297 |
Fotoemulziók | |
Különböző emulziótípusok | 338 |
Az emulziókészítés technológiája | 348 |
A lecsapás és érlelés elmélete | 351 |
Emulziók öntése | |
Az emulzió öntésre való előkészítése | 362 |
Különböző öntési eljárások | 365 |
Fényérzékeny anyagok vágása és csomagolása | 367 |
A fényképezés gyakorlata | |
Bevezetés | 371 |
A gép megválasztása | 372 |
A megvilágítás | |
A fényképezés fényforrásai | 374 |
Elektrotechnikai alapfogalmak | 375 |
Fényképezés izzólámpák fényénél | 378 |
A lámpák helyzetének szerepe | 379 |
Ívfény, magnézium, Vacublitz, flash | 384 |
A fényerősség mérése | 393 |
A kép élessége | |
A negatívanyag megválasztása | |
A negatívanyag színérzékenysége | 399 |
A felvételkészítés segédeszközei | |
Színszűrők | 402 |
Fényellenzők | 406 |
Állvány, kioldózsinór | 406 |
Előtétlencsék, közgyűrűk, kihuzatok | 407 |
Gyors felvételkészség | 409 |
Az objektívváltás jelentősége | 409 |
A felvételkészítés | |
A képszerkesztés alapismeretei | 415 |
Egyszerű megörökítés, emlékképek | 416 |
Emberábrázolás, arcképfelvételek | 417 |
Gyors mozgás fényképezése | 418 |
Tájképfelvétel | 420 |
Kis dolgok nagyban | 420 |
Reprodukálás | 422 |
A sötétkamra | |
A sötétkamra és berendezése | 424 |
A sötétkamra világítása | 426 |
A sötétkamra munkálatok | 429 |
Az előhívás elmélete | |
A kidolgozás | |
A kidolgozás folyamatainak ismertetése | 450 |
A negatív kidolgozása | 464 |
Pozitív képek készítése | 489 |
Nagyítás egyes műfogásai | 494 |
Diapozitívok készítése | 496 |
Retus, pontozás | 498 |
Fényképezéshez használt vegyszerek | 500 |
Színes fényképezés | |
Színelmélet | |
A színes látás | 511 |
A színkeverés törvényei | 512 |
A színes fények előállítása, színszűrők | 518 |
Elvek és gyakorlati megoldások | |
Additív eljárások | 522 |
Szubtraktív eljárások | 528 |
A kémiai színezés | 530 |
Színezés bázikus színezékekkel | 531 |
Színezékek fotokémiai kihalványodása | 531 |
Zselatincserzésen alapuló eljárások | 533 |
Színroncsoló eljárások | 540 |
Diazotípiai rétegek | 540 |
A színes felvétel készítése | |
Színes fényérzékeny anyagok | 542 |
A fényképezőgép | 544 |
Fényforrások és színszűrők | 544 |
Expozíció és megvilágítás | 546 |
A fordítós és negatív-pozitív színes anyagok összehasonlítása | 550 |
Gyakorlati tanácsok a színes fényképezéshez | 552 |
A színes felvételi anyagok kidolgozása | |
A színes fordítós filmek kidolgozása | 555 |
Agfacolor fordítós film hívása | 557 |
Anscocolor fordítós film kidolgozása | 559 |
A színes fordítós kép módosítása az előhívás folyamán és utólagos kezeléssel | 563 |
Színes negatív filmek kidolgozása | 565 |
Agfacolor negatív kidolgozása | 566 |
Gevacolor negatív kidolgozása | 568 |
Színes másolatok | |
A szűrőzés | 570 |
Színes pozitív anyagok kidolgozása | 577 |
Agfacolor pozitív-film előhívása | 577 |
Gevacolor pozitív-film előhívása | 578 |
Agfacolor papír kidolgozása | 580 |
Sovcolor papírok kidolgozása | 581 |
Tudnivalók a színes munkával kapcsolatban | 581 |
Színes filmek szokásoktól eltérő kidolgozása és alkalmazása | 583 |
Színes fotoanyagok tulajdonságai | |
Szindenzitás | 586 |
Alapfátyol | 587 |
Gradáció | 588 |
Érzékenység | 594 |
A színképi érzékenységeloszlás | 595 |
A színes film alapszíneinek abszorpciós tulajdonságai | 595 |
Feloldóképesség | 596 |
Színes filmek rétegvastagsága | 597 |
Színes filmek felismerése | 597 |
A színvisszaadás hibái és korrekciós eljárások | |
A színvisszaadás megítélése | |
Irodalom | 615 |
Tárgymutató | 619 |
Műmellékleten levő ábrák jegyzéke | 627 |
Tartalom | 629 |
Szerző | Dr. Gróh Gyula és Barabás János (szerk.) |
Fordította | |
Kiadó | Műszaki Könyvkiadó |
Kiadás Éve | 1955 |
ISBN | |
Kötés Típusa | kemény vászon |
Állapot | jó |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Hasonló termékek
Természetes Gyógymódok komplementer medicina
A könyvet, amelyet az olvasó a kezében tart, olyan magyar orvosok és más egészségügyi dolgozók írták, akik a természetes gyógymódokat napi praxisukban is alkalmazzák, sőt sok éves tapasztalattal a hátuk mögött azt is merték vállalni, hogy egy általános ismertető kötetet megalkossanak.
2.000 Ft
Pearl Abraham - A rabbi lánya
Megrázó, mélyen felkavaró regény az elsőkönyves Pearl Abraham műve. Hősnője Rachel Benjamin, egy chászid rabbi lánya, aki tizenhárom éves, amikor először kerül összeütközésbe az apjával. Mivel életének egyetlen öröme a regényolvasás, szeretne beíratkozni a helyi könyvtárba, apja azonban választás elé állítja: vagy lemond a regényolvasásról, vagy kiveszik az iskolából. Rachel ettől fogva titokban olvas, titokban visel a vallási előírás szabályainak nem megfelelő fehérneműt, titokban tanul meg úszni, és végzi el az úszómesteri tanfolyamot. Kettős élete egyre jobban elidegeníti családjától, s a chászid közösségben is rossz hírét kelti. Szenvedései azonban megacélozzák, önmagába vetett hite erőt ad ahhoz, hogy egyedül is kivívja magának a boldogságot. A rabbi lánya, akárcsak a Chaim Potok regények, olyan élményt nyújt, mely egy életen át elkísér.
2.000 Ft
