Leírás és Paraméterek
A Kossuth Kiadó 2002 májusában magyar nyelven is elindította a világ egyik legnépszerűbb útikönyv-sorozatát, az Inside Guide-ot, amely az America's Library Journal felmérése szerint a maga műfajában világelső, mert sokkal többet nyújt, mint egy egyszerű útikönyv: Segít az utazni szándékozónak a programok megválasztásában, az úton is a leghasznosabb segítőtárs, valamint lebilincselő olvasmány képzeletbeli utazáshoz is. A sorozat a legszínvonalasabb ismeretterjesztő albumok hagyományait követi: az érdekes, olvasmányos leírásokat, konkrét információkat kötetenként közel 500 gyönyörű színes felvétel teszi feledhetetlenné.
TARTALOM
Bevezetés | |
Bienvenido | 15 |
Történelmi áttekintés | |
Időrendi táblázat | 18 |
Ibéria: a kezdetek | 21 |
Rómaiak és vizigótok | 25 |
A muzulmán Spanyolország | 31 |
A terjeszkedő birodalom | 39 |
A polgárháború | 49 |
Demokrácia és önrendelkezés | 57 |
Spanyol hétköznapok | |
Milyenek a spanyolok? | 71 |
Idegen szemmel | 76 |
Fel, torreádor! | 78 |
Spanyol festészet | 87 |
Állatvilág | 95 |
Flamenco | 101 |
Spanyol konyha | 107 |
Mit kell tudni... | |
A fiesztáról | 110 |
A kastélyokról | 186 |
A kertészetről | 216 |
Gaudíról | 264 |
A Guggenheim Múzeumról | 296 |
Miniesszék | |
Carmen népe | 75 |
Kávéházi élet | 141 |
Nagyhét | 201 |
Részletes útikalauz | |
Bevezetés | 121 |
Madrid | 127 |
Madrid tartomány | 143 |
Kasztília-León | 151 |
Kasztília-La Mancha | 165 |
Extremadura | 175 |
Sevilla | 191 |
Córdoba | 202 |
Granada | 209 |
Az andalúz hátország | 219 |
Valencia és Murcia | 235 |
Barcelona | 251 |
Katalónia | 267 |
Aragónia | 277 |
Baszkföld | 286 |
Navarra és La Rioja | 299 |
Kantábria és Asztúria | 307 |
Galícia | 317 |
Kanári-szigetek | 333 |
Baleárok | 343 |
Úti tippek | |
Ismerkedjünk az országgal | 354 |
Tervezzük meg az utazást | 354 |
Gyakorlati tudnivalók | 356 |
Közép-Spanyolország | 359 |
Dél-Spanyolország | 375 |
Kelet-Spanyolország | 388 |
Észak-Spanyolország | 401 |
Kanári-szigetek | 408 |
Baleárok | 412 |
Nyelv | 417 |
Térképek | |
Spanyolország | 118 |
Madrid | 124 |
Mardid tartomány | 144 |
Kasztília-León | 152 |
Segovia | 160 |
Kasztília-La Mancha | 166 |
Toledo | 168 |
Extremadura | 176 |
Sevilla | 192 |
Córdoba | 202 |
Granada | 210 |
Andalúzia | 220 |
Valencia | 236 |
Valencia és Murcia | 243 |
Barcelona | 248 |
Costa Brava | 268 |
Katalónia | 270 |
Aragónia | 278 |
Baszkföld, Navarra és Rioja | 288 |
Kantábria és Asztúria | 309 |
Galícia | 318 |
Kanári-szigetek | 334 |
Baleárok | 344 |
Szerző | Koronczai Magdolna (szerk.) |
Fordította | Béresi Csilla |
Kiadó | Kossuth Kiadó |
Kiadás Éve | 2008 |
ISBN | 9789630957199 |
Kötés Típusa | papír / puha kötés |
Állapot | jó |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Hasonló termékek
Az anyaszentegyház misztériuma
NEWMANT OLVASVA:
A hitben való megerősödést szolgáló
– egyszerű szavak,
– meggyőző érvek,
– kézenfekvő igazságok,
– magától értetődő
bölcsességek.
Szavain átsugárzik a hitelesség ereje, mert minden mondata a lélek mélyén átélt meggyőződését fejezi ki. Milyen egyszerű a hit és minden igazsága, ha Newman beszél róla. „Csak” kegyelem kell még hozzá.
A hitben való megerősödést szolgáló
– egyszerű szavak,
– meggyőző érvek,
– kézenfekvő igazságok,
– magától értetődő
bölcsességek.
Szavain átsugárzik a hitelesség ereje, mert minden mondata a lélek mélyén átélt meggyőződését fejezi ki. Milyen egyszerű a hit és minden igazsága, ha Newman beszél róla. „Csak” kegyelem kell még hozzá.
4.000 Ft
Longinus százados
Ez a könyv az istenkeresés és Isten megtalálásának a regénye. A külső keret: Cassius Longinus római százados páratlan írásművészettel megjelenített élettörténete, mely Tiberius császár fülledt levegőjű, politikai intrikákkal át- meg átszőtt Rómájától a Messiás-várás lázában élő Júdeáig ível, hogy ott Krisztusba torkolljon, új irányt kapjon, és a megtalált Isten megvallásában teljesedjék ki.
Mert az ifjú Cassius Longinus is hiába keresi az élet teljességét, a boldogságot, a fényes katonai pályafutásban, a szerelemben vagy éppen a jogosnak vélt bosszúban. Boldogság helyett csalódásokban és kudarcokban van része, s bár a legrosszabból - az apja megmentéséért önként vállalt rabszolgaságból - a szó szoros értelmében kiverekszi magát, szíve kiég, lelke elfásul, kiábrándul és reménytelen emberré válik.
Mivel az élet teljessége: Isten. Nem azok az istenek, akik - a Longinusszal társalgó Seneca szerint - olyanok, mint a mértani feladatok megoldásához húzott segédvonalak: a továbbjutáshoz szükség van rájuk, létük feltételezésére, de a megoldásnak nem részei, mert nem léteznek. Hanem az az Isten, Aki Van, és aki úgy szerette a világot, és benne Cassius Longinust, hogy egyszülött Fiát adta érette.
Longinus századosnak megadatott, hogy sok hányattatás után találkoznék Jeruzsálemben Jézussal. Szerelmét Naomit, Jézus menti meg a megkövezéstől: ő az a házasságtörő asszony, aki felett elhangzanak Jézus felejthetetlen szavai: Az vesse rá az első követ, aki bűntelen közületek (Jn 8, 7). De Naomi Jézus nyomába szegődik, kerüli Longinust, aki ezért a Názáretit okolja, és gyűlöletre lobban iránta.
Közben beteljesedik Jézus sorsa is. A nagyhét - történelmileg hitelesen, az evangéliumi leírásokhoz hűen ábrázolt - drámájában Longinus is szerepet kap. Ő vezeti a Golgotára azokat a katonákat, akiknek össze kell törniük a három elítélt lábszárcsontjait, hogy siettessék halálukat. De Jézus már halott. Longinusé a történelmi tett, hogy lándzsát szúrva Jézus szívébe, bizonyítsa halálát és későbbi feltámadásának valódiságát.
És ez a lándzsadöfés elindít valamit Longinus lelkében.
Szombat este a lelkifurdalás a Golgotára hajtja Longinust. A sírtól nem messze letelepszik, s addig birkózik a lelkében ágaskodó kérdőjelekkel, míg elnyomja az álom. Hajnalban földrengésre és izzó fénytengerre ébred: Krisztus feltámadt! A sír őrsége eszét vesztve menekül. Longinus lelkében pedig új világosság gyúl. Számára ugyanaz a hajnali élmény, mint pár órával később Szent János számára az üres sír és a hátrahagyott gyolcsok. "Látta és hitt" (Jn 20, 8).
Longinus elbocsátását kéri Pilátustól, aki még mindig nem ért semmit. Szent Péter pünkösdi beszéde után megkeresztelkedik és csatlakozik a jeruzsálemi közösséghez. A Lélek tüzében megtisztulva találkozik újra Naomival.
"Hasonló a mennyek országa a szántóföldben elrejtett kincshez. Amikor az ember megtalálta, újra elrejtette, aztán boldogan elment, eladta mindenét, amije csak volt, és megvette a szántóföldet" (Mt 13, 44)
Mert az ifjú Cassius Longinus is hiába keresi az élet teljességét, a boldogságot, a fényes katonai pályafutásban, a szerelemben vagy éppen a jogosnak vélt bosszúban. Boldogság helyett csalódásokban és kudarcokban van része, s bár a legrosszabból - az apja megmentéséért önként vállalt rabszolgaságból - a szó szoros értelmében kiverekszi magát, szíve kiég, lelke elfásul, kiábrándul és reménytelen emberré válik.
Mivel az élet teljessége: Isten. Nem azok az istenek, akik - a Longinusszal társalgó Seneca szerint - olyanok, mint a mértani feladatok megoldásához húzott segédvonalak: a továbbjutáshoz szükség van rájuk, létük feltételezésére, de a megoldásnak nem részei, mert nem léteznek. Hanem az az Isten, Aki Van, és aki úgy szerette a világot, és benne Cassius Longinust, hogy egyszülött Fiát adta érette.
Longinus századosnak megadatott, hogy sok hányattatás után találkoznék Jeruzsálemben Jézussal. Szerelmét Naomit, Jézus menti meg a megkövezéstől: ő az a házasságtörő asszony, aki felett elhangzanak Jézus felejthetetlen szavai: Az vesse rá az első követ, aki bűntelen közületek (Jn 8, 7). De Naomi Jézus nyomába szegődik, kerüli Longinust, aki ezért a Názáretit okolja, és gyűlöletre lobban iránta.
Közben beteljesedik Jézus sorsa is. A nagyhét - történelmileg hitelesen, az evangéliumi leírásokhoz hűen ábrázolt - drámájában Longinus is szerepet kap. Ő vezeti a Golgotára azokat a katonákat, akiknek össze kell törniük a három elítélt lábszárcsontjait, hogy siettessék halálukat. De Jézus már halott. Longinusé a történelmi tett, hogy lándzsát szúrva Jézus szívébe, bizonyítsa halálát és későbbi feltámadásának valódiságát.
És ez a lándzsadöfés elindít valamit Longinus lelkében.
Szombat este a lelkifurdalás a Golgotára hajtja Longinust. A sírtól nem messze letelepszik, s addig birkózik a lelkében ágaskodó kérdőjelekkel, míg elnyomja az álom. Hajnalban földrengésre és izzó fénytengerre ébred: Krisztus feltámadt! A sír őrsége eszét vesztve menekül. Longinus lelkében pedig új világosság gyúl. Számára ugyanaz a hajnali élmény, mint pár órával később Szent János számára az üres sír és a hátrahagyott gyolcsok. "Látta és hitt" (Jn 20, 8).
Longinus elbocsátását kéri Pilátustól, aki még mindig nem ért semmit. Szent Péter pünkösdi beszéde után megkeresztelkedik és csatlakozik a jeruzsálemi közösséghez. A Lélek tüzében megtisztulva találkozik újra Naomival.
"Hasonló a mennyek országa a szántóföldben elrejtett kincshez. Amikor az ember megtalálta, újra elrejtette, aztán boldogan elment, eladta mindenét, amije csak volt, és megvette a szántóföldet" (Mt 13, 44)
4.000 Ft
Kereszténység a Gleccser aljában
A Nobel-díjas Halldór Laxness (1902-1998) a XX. századi izlandi irodalom méltán világhírű képviselője. Kereszténység a Gleccser aljában című regénye (1968) jegyzőkönyvregény. Izland püspöke megbíz egy fiatal teológushallgatót, ugyan járna már utána egy-két dolognak a Gleccser aljában, vagyis a vajákos hely hírében álló nyugat-izlandi Snaefell-félszigeten. Vizsgálódjék egy kicsit, a kereszténységet miként tartják? Útra kel, s végül tovább marad a tervezettnél, mert egyre rejtélyesebb dolgok történnek, a szálak pedig szinte kibogozhatatlanul összekuszálódnak. Egész idő alatt jegyzetel, kifaggat boldog-boldogtalant, írja a jelentést a püspöknek...
4.000 Ft
