Leírás és Paraméterek
TARTALOM
Az "örök törvény" | 5 |
A hindu istenfogalom | 11 |
A Dharma | 16 |
A Dharma megnyilvánulása az életben | 19 |
Az Élet fokozatai | 20 |
A Dharma mint erkölcsi törvény | 24 |
A Dharma mint kötelesség | 27 |
A három "sajátság" | 29 |
A Dharma szerepe a hindu vallásrendszerben | 33 |
A Dharma útjai | 35 |
A négy életcél | 35 |
A Dharma ágazatai | 36 |
Dána. Adomány, jótékonyság | 39 |
Tapasz. Önfegyelmezés, aszkézis | 41 |
Jadzsna. Áldozat, felajánlás | 44 |
A Karma-Jadzsna ágazatai | 46 |
Az Upászaná-Jadzsna ágazatai | 49 |
A voltaképeni Upászaná-ágazatok | 50 |
A Jóga-ágazatok | 54 |
A Dnyána ágazatai | 56 |
A Karma törvénye és működése | 59 |
Mi a Karma? | 59 |
Az Egyén és a Karma | 67 |
A két pólus | 71 |
Az emberi sors a Karma értelmezésében | 73 |
Szabadulás a Karma kötelékéből | 77 |
Boldogság és szenvedés | 79 |
A Hódolat (Upászaná) | 81 |
A Valóság három megjelenése | 81 |
A Hódolat (Upászaná) fokozatai | 84 |
A Szeretet (Bhakti) | 88 |
Az ember és a mindenség | 94 |
A lélek és a test | 95 |
Élet és halál | 101 |
A Nagymindenség és az Ember | 103 |
A Jógáról általában | 106 |
A Jóga feladata | 107 |
Az elme öt állapota | 109 |
A Jóga útjai | 115 |
A Mantra-Jóga | 116 |
A Hatha-Jóga | 124 |
A világerők kölcsönhatásai és megnyilvánulásai az emberben | 132 |
A Laja-Jóga | 141 |
A Rádzsa-Jóga | 145 |
Felszabadulás a Jóga útján | 149 |
A Pítha, a ható erők csomópontja | 153 |
Az emberi fejlődés fokozatai | 168 |
Az indiai bölcseleti rendszerek | 176 |
A Njája-bölcselet | 178 |
A Vaisésika-bölcselet | 179 |
A Jóga-bölcselet | 180 |
Szánkhja-bölcselet | 181 |
A Karma-mimánszá-bölcselet | 184 |
Az Upászaná- vagy Daiví-mimánszá-bölcselet | 184 |
A Védánta- vagy Brahma-mimánszá-bölcselet | 185 |
Tér és idő | 188 |
A hindu vallásrendszer | 193 |
Újraszületés | 195 |
A hinduizmus társadalmi rendszere | 197 |
Az életkorok kötelességei | 203 |
A Nő dharmája | 204 |
A hindu istentisztelet | 207 |
A "Nagy áldozat" | 210 |
A hinduizmus vallásos irodalma | 215 |
A szanszkrit nyelv | 216 |
A Védák | 217 |
A Rigvéda | 223 |
A többi Véda | 227 |
A Bráhmanák, Áranjakák és Upanisadok | 228 |
A Szútrák | 235 |
A nagy époszok | 238 |
A Rámájana | 241 |
A Mahábhárata | 245 |
A Puránák | 248 |
Az Ágamák | 251 |
A Sásztrák | 251 |
Szerző | Dr. Baktay Ervin |
Fordította | |
Kiadó | Pantheon Irodalmi Intézet Rt |
Kiadás Éve | 1943 |
ISBN | |
Kötés Típusa | kemény |
Állapot | közepes - rossz állapotú borítólap / foltos, szamárfüles lapok |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Hasonló termékek
A szocreál Magyarországon
Jóllehet a "szocreál" fogalmának tisztázása évtizedek óta viták tárgya, napjainkban is több meghatározása él párhuzamosan. A kötet két művészettörténész szerzője az 1948-as fordulattól az 1950-es évek végéig tartó periódusra, ezen belül a Rákosi korszakra összpontosít. Ebben az időszakban érvényesülnek a magyarországi művészetben az "új korszak" jellegzetességei: a politika legfelsőbb szintjein megfogalmazott és általános érvényűvé tett stiláris, tematikai irányelvek, amelyeket folyamatosan számon kértek a művészektől, valamint a személyi kultusz, a munkás osztály forradalmi harcainak előtérbe helyezése, a politikai és párt propaganda dominanciája, és mindenek előtt a szovjet példák kritikátlan követése. Az építészetben a klasszicizmus volt a hivatalos körök által ajánlott "mintakészlet", ezért az építészeket a modernista jegyek továbbélése miatt érte bírálat. Ugyanekkor a festők és szobrászok heroikus küzdelmet vívtak, hogy megleljék a programoknak megfelelő kifejezési formát. Ám összességében a művészet szocreál "kísérlete", a doktriner elvek kiforratlansága ellenére, vagy éppen azért, nemegyszer valódi képzőművészeti értékeket is felvillantott.
10.000 Ft
Violetta Farina- A művészet képes enciklopédiája 20.század
A sorozat többi kötetéhez hasonlóan az album kitűnő reprodukcióit a szerző a firenzei Scala képarchívumának anyagából válogatta. A 20.-ik századi művészetet mutatja be, amely 1907-ben született meg, amikor Pablo Picasso megfestette az avignoni kisasszonyokat. Műve egyidejűleg szakított a múlttal, és jelölte ki a művészet fejlődésének legfontosabb útját. A kubizmus, az expresszionizmus az absztrakt művészet és a dadaizmus szélesre tárta a kaput az új kifejezési lehetőségek előtt! Az 1940-es években Párizs elveszítette meghatározó szerepét a művészeti életben, az új központ New York lett!
10.000 Ft
Építőművészek YBL és Lechner korában
A 15 tanulmányt tartalmazó kötet bemutatja a kor, a 19-20. század fordulójának kevéssé ismert építészeit, akiknek viszont számos jelentős épületet köszönhetünk elsősorban Budapesten, de más városokban is. A szerzők a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen végzett fiatal művészettörténészek, akik levéltári és szakirodalmi források alapján 14 tanulmányban feldolgoztak mintegy 17 életművet, köztük Linzbauer István, Baumhorn Lipót, Bőhm Henrik, Hegedűs Ármin és mások munkásságát.
10.000 Ft
