Leírás és Paraméterek
TARTALOM
II. KÖTET | |
Előszó | 3 |
Bevezetés | 5 |
1. Gyakorlat | 9 |
2. Gyakorlat | 13 |
3. Gyakorlat | 16 |
4. Gyakorlat | 20 |
5. Gyakorlat | 24 |
6. Gyakorlat | 28 |
7. Gyakorlat | 31 |
8. Gyakorlat | 34 |
9. Gyakorlat | 37 |
10. Gyakorlat | 40 |
11. Gyakorlat | 44 |
12. Gyakorlat | 47 |
13. Gyakorlat | 51 |
14. Gyakorlat | 53 |
15. Gyakorlat | 57 |
Gyakorlati rész | 59 |
A gyakorlatok áttétele | 70 |
Állandó és fonetikus szórövidítések | 84 |
III. KÖTET | |
Bevezetés | |
Ismétlődésen alapuló rövidítések | 1 |
Állandó szókapcsolatok | 2 |
Állandó szókapcsolatok mássalhangzós rövidítésekkel | 3 |
Kezdőhangrövidítések | 3 |
Mássalhangzós véghangrövidítések | 9 |
Állandü szókapcsolatok egyszerű magánhangzós rövidítéssel | 10 |
Ikerszók | 11 |
Összetett szók és szólások ragozott szótővel | 12 |
Összetett szók és szólások egyszerű szótővel | 14 |
Rövidítések rag- és képzőkihagyással | 16 |
Többtagú kifejezések vegyes rövidítéssel | 19 |
Rövidítések összetett hangzós-jelekkel | 21 |
Tiszta összetett hangzós rövidítések | 21 |
Kéttagú kifejezések | 23 |
Többtagú kifejezések | 25 |
Hangzós rövidítések átmetszéssel | 27 |
Szókihagyás | 29 |
A szókapcsolat első tagjának megrövidítése | 34 |
A szóösszehúzás különleges esetei | 37 |
Parlamenti szakrövidítések | 39 |
Gyakorlati rész | 42 |
Puky Endre dr. beszéde | 45 |
Kornis Gyula dr. beszéde | 46 |
Huszár Károly beszéde | 47 |
Frühwirth Mátyás beszéde | 48 |
A gyakorlatok áttétele | 49 |
Szerző | Dr. Radnai Béla |
Fordította | |
Kiadó | A Gyorsírástudomány Kiadása |
Kiadás Éve | 1941 |
ISBN | |
Kötés Típusa | könyvkötői kötés |
Állapot | rossz |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Hasonló termékek
Quintus Horatius Flaccus - Magyar Horatius / Horatius Noster
Részlet a kötetből:
„Horatius noster"
NYUGATEURÓPA szellemi emberét abban a korban, amelyben a költészetnek megnyílni kezd, három latin költő ragadja meg hatásával: Vergilius, mint ,imádság és költészet' - vagyis az, amit e kettőben a misztikus lélek azonosnak érez -; Catullus, mint szenvedély és költészet; Horatius, mint életbölcseség és... tegyük-e hozzá, hogy költészet?
Annyira megszoktuk már a romantika kora óta a költőt belső oldaláról, az érzelmek hullámzása felől nézni, hogy Horatius líráját Catullusé mellett nem is merjük egészen költészetnek érezni. Iskolamesterei maguk szoktatták rá a nem-latin Európa szellemi emberét mindenütt, Angliában éppen úgy, mint nálunk, erre a különösségre.
Mintha a catullusi tűz, szabadszájúság, tiszteletlenség Caesarrfal szemben egy kiszáradt iskolás lelkületnek éppen azért volna legfőbb lírai ideálja, mert elérhetetlen a számára! S mintha ugyanez az erőtlen középszerűség találna megnyugvást Horatiusban, az ,arany középszer' költőjében. Mintha önmagát állítaná oda ideálnak, amikor Horatiusról eltanítgatja, hogy ez az a költő, akinek csak a fiatalság és szegénység adott szájára vakmerő szavakat, különben a tanult művészet embere ő, és Caesar nagy tisztelője...
Nálunk magyaroknál ez az utolsó dicséret azután teljesen ellenkező értelművé fordult. Mi negyvennyolcasokká lettünk Horatiusszal szemben. Nagyszerű alkalom volt ő: megvetni azt, aki - erre a pontra tapadtak rá legtöbbnyire a megvető tekintetek - Maecenas- és Caesar-tiszteletével érvényesült, megvetni az osztályteremben, elméletileg, irodalomtörténetileg. Nem mondta-e Horatius maga, hogy költeményein fogják a gyermekeket az elemekre oktatni? Azt nem sejtette, hogy egy magyar történetfelfogás elemeire is, - egy olyan történetfelfogáséra, amely a puszta oktatásban kimerült.
3.000 Ft
Csányi Vilmos - A bábosok
A világhírű etológus és több, kutyákról szóló sikerkönyv szerzője egyre inkább szépíróként is meghódítja az olvasókat! A Kannibálok című elbeszéléskötet után most egy vérbeli regénnyel jelentkezik a szerző: A Bábosok rendkívül olvasmányos, érdekfeszítő történet egy ősi, erőszakmentes falu életéről, amelyet tragikus módon semmisít meg a globalizáció.
3.000 Ft
Zajtai Szabolcs - A Vörös-tenger legszebb merülőhelyei
A Vörös-tenger sokszínűsége és varázsa évezredek óta változatlanul képes magához vonzani a kultúra, a történelem és nem kevésbé a vizek szerelmeseit. A legendás tenger merülőhelyei a világ első búvárterepei közé sorolhatóak. Az egész évben ragyogó időjárás, a kristálytiszta vizű tenger és a kedvező árak mellett a vörös-tengeri partszakaszok vonzereje mit sem csökkent. Sőt, minden évben újabb és újabb merülő helyszíneket fedeznek fel, mind az egyre zsúfoltabb északi mind, pedig az érintetlenebb déli partokon. A Vörös-tengeren valóban érdemes minél hamarabb elsajátítani a búvárkodás minden fortélyát, hiszen partszakaszai olyan pazar választékot kínálnak, melyeknek lehetetlenség ellenállni.
Könyvünk az utazás és búvárkodás megszervezésében segít. Bemutatjuk Egyiptom, Jordánia, Izrael, Szaúd-Arábia, Szudán és Eritrea legszebb területeit hasznos utazási információkkal kiegészítve. A kék mélység szerelmesei több mint száz merülőhely rövid leírását, élővilágát és legfontosabb merülési paramétereit ismerhetik meg, térképek segítségével. A helyi búvárközpontok elérhetőségeinek és szolgáltatásainak bemutatásával akár már otthonról megszervezhető a búvárkaland. A színes fotókkal illusztrált könyv remélhetőleg kedvcsinálóként is megállja a helyét.
Könyvünk az utazás és búvárkodás megszervezésében segít. Bemutatjuk Egyiptom, Jordánia, Izrael, Szaúd-Arábia, Szudán és Eritrea legszebb területeit hasznos utazási információkkal kiegészítve. A kék mélység szerelmesei több mint száz merülőhely rövid leírását, élővilágát és legfontosabb merülési paramétereit ismerhetik meg, térképek segítségével. A helyi búvárközpontok elérhetőségeinek és szolgáltatásainak bemutatásával akár már otthonról megszervezhető a búvárkaland. A színes fotókkal illusztrált könyv remélhetőleg kedvcsinálóként is megállja a helyét.
3.000 Ft
Mezei István (szerk.) - MÁV almanach 2001
Az elmúlt évben lezárult évszázadban a közlekedési eszközök, így a vasutak is -felhasználva a technika legkorszerűbb vívmányait - / gyors ütemben fejlődtek. A MÁV az I. világháborúig Európa egyik legfejlettebb vasútja volt mind a hálózatát, mind a járműveit tekintve. A XX. században a MÁV helyzetére és fejlődésére rendkívül kedvezőtlen hatású volt az első- és a második világháború. Az 1990-es évek elejére részben a volt szocialista országok, közöttük hazánk ismert társadalmi-gazdasági problémái és az erőteljes motorizáció miatt a MAV szállítási teljesítménye - a korábbiakhoz képest - / jelentősen lecsökkent. A MÁV fejlesztési lehetőségei az elmúlt évszázad második felében a szükségestől messze elmaradtak, ami nagyban csökkentette a közúti közlekedéssel szembeni versenyképességét. Az 1990-es években a közutak és az európai légtér telítettsége, valamint a környezet terhelése halaszthatatlanná tette a vasutak fejlesztését és átalakítását olyan formában, hogy az egyre élesedő közlekedési ágak közötti versenyben a vasút jelentős tényezőként vegyen részt. Számos fejlett európai ország példája azt mutatja, hogy a biztonságos, környezetbarát és energiatakarékos vasút a XXL században is nélkülözhetetlen eleme lesz a szárazföldi közlekedésnek. A MÁV Rt. jövője számára meghatározó jelentőségű, hogy több fővonala egyúttal a pán-európai vasúti folyosó egy-egy szakasza. Ezeknek a vonalaknak további korszerűsítése, ezzel együtt a jármű korszerűsítés és a szolgáltatások színvonalának fejlesztése egyik alapfeltétele mind a nemzetközi-, mind a belföldi forgalom és ezzel a szállítási teljesítmények növekedésének. A MÁV Almanach 2001 kiadvány áttekintést ad a MÁV Rt.-ről, különös tekintettel a számvitelileg szétválasztott vállalkozó- és pályavasútra, valamint - figyelembe véve azt, hogy hazánk a közeljövőben EU tagország lesz - a nemzetközi kapcsolatokra. A kiadvány információi hasznosak lehetnek, nemcsak a MÁV Rt.-nél tevékenykedők, hanem annak szolgáltatásait igénybevevők, valamint a MÁV Rt.-vel kapcsolatban lévő cégek és intézmények, vasútbarátok számára is
3.000 Ft