Barion Pixel
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Részletes leírás

Takács Ferenc - A hallgatók művészi ízlése a közvéleménykutatás tükrében / Ifjúsági és gyermekműsorok pszichológiai hatásáról

3.000 Ft
Menny.:db
Elérhetőség: Raktáron

Tanulmányunkban a közízlés helyzetével foglalkozunk, mégpedig elsősorban azokkal a területekkel, amelyek a rádiózás szempontjából különösen fontosak (zene, irodalom). Eredményeinket megkíséreljük a kultúra egészébe ágyazva vizsgálni, s ahol csak alkalmunk adódik, kitérünk a tömegkommunikációs eszközökkel való ízlésnevelés problémáira is. A felhasznált tényanyag túlnyomó része egy 1964-ben végzett, a kulturális ismeretekre és ízlésre vonatkozó - országos - felmérésünkből származik.
Vizsgálatunk jellegéből adódóan számolnunk kell bizonyos torzításokkal, ezekre esetenként felhívjuk a figyelmet, megjegyezzük azonban, hogy a vizsgálat adatai általában kedvezőbbek a valóságosnál. Adataink azonban - tapasztalataink szerint - még így, „megszépült" formájukban is sokkal közelebb járnak a valósághoz, mint jónéhány szakembernek a közönségről alkotott elképzelése. Egy házi közvéleménykutatás során például 19 irodalmi szerkesztő közül négyen azt gondolták, hogy hazánkban minden felnőtt ismeri William Shakespeare nevét. Országos vizsgálatunk során a válaszadók 40%-a - ez 3 millió felnőttet jelent - elismerte, hogy hírét sem hallotta. De a másik véglet is előfordult: akadt szerkesztő, aki szerint a felnőtt lakosság 90%-ának, sőt olyan is, aki szerint 93%-ának Shakespeare neve semmit sem mond. Valószínűnek tartjuk, hogy sokan lesznek, akik szerint így is sötétebbre festettük a valóságot. 
Nem értékelt
Szállítási díj: 1.490 Ft

Leírás és Paraméterek

TARTALOM

I. A hallgatók művészi ízlése a közvéleménykutatás tükrében
Bevezetés 5
I. A közös nevező elve 7
II. Elemi igény a műsorok témája iránt 11
III. Elemi ismeretek 18
IV. A kulturális homogenizáció 23
V. Kulturális érdeklődés 36
A kulturális rendezvények iránti érdeklődés 36
Irodalmi érdeklődés 38
a) A regények iránti érdeklődés 38
b) Az elbeszélések iránti érdeklődés 39
c) A versek iránti érdeklődés 41
Zenei érdeklődés 42
VI. Ízléskörök 48
VII. A szocialista tömegkultúra fejlődésének perspektívái 56

II. Ifjúsági és gyermekműsorok pszichológiai hatásáról
1. A szerző előszava 63
2. A Jó éjszakát, gyerekek! Műsor visszhangja egy osztályban 70
3. A Róka-Móka bábszínháza egy osztály rajzában, fogalmazásában,
bábjáték-improvizációjában 93
4. Milyen válaszadásra motiválja a tanulókat az Iskolarádió és az
iskolai osztályfőnök egy-egy osztályfőnöki órája az általános iskola és a gimnázium utolsó osztályaiban? 105
5. Irodalmi óra, mint motiváló tényező 8. általános iskola és IV.
gimnázium iskolarádiós óráján 116
6. A Húszas Stúdió hatása egy középiskolás osztálycsoport és egy
iparitanuló csoport válaszaiban 122
Bibliográfia 131
Szerző Takács Ferenc (szerk.)
Fordította
Kiadó Magyar Rádió és Televízió
Kiadás Éve 1967
ISBN
Kötés Típusa papír / puha kötés
Állapot

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.

Hasonló termékek

Századunk reménycsillaga Fatima

Fatima az Aire-hegység északi lejtőjén fekszik, kb. 340 m magasan a tengerszint felett.
A Cabeco, Fatima környékének legismertebb és legjellegzetesebb hegycsúcsa. Tetején egy ódón szélmalom romja áll, s körülötte az év minden szakában ritka szép mezei virágok dicsőítik a fönséges Teremtőt.
Ha a zaráondok merész és felmászik a romok tetejére, leírhatatlan panorama nyílik meg előtte, középpontjában a fatimai magyar Szent István kápolnával. Mögötte emelkedik a bazilika magas tornya, s terül el a jelenési völgy, ahol már eléggé kiépült a Boldogságos Szűz új városa - a Cova da Iria - több mint félszáz szemináriumával és szerzetesházával. Tőle jobbra a régi fatimai plébániatemplom szorosan köréje zárkózó másfél tucat lakóházzal, előterében Aljustrel, a három fatimai látnok szülőházaival.
A Cabeco-hegycsúcs közvetlen közelében a Loca, az angyal megjelenésének helye s Valinhos, ahol a Szűzanya jelent meg a három gyermeknek 1917. augusztus 19-én.
3.000 Ft

Bicikliző majom

"Megpróbáltam elfelejteni...a traumát, hogy egy tizennégy-tizenöt éves lánynak majd mindenkijét, aki az életében fontos, azt kilenc hónap alatt mind megölték. Az apámat és azokat a fiúkat, akiket én akkor mint társaságot a legjobban szerettem. Ahhoz nem kell Sigmund Freudot jól ismerni, hogy rádöbbenjek: sok minden az életemben ennek a történetnek a megismétlődése volt. Szerintem a Budapesti Iskola pszichológiailag ennek az élethelyzetnek a megismétlődése. Ott is egy marginális és veszélyeztetett közösség ugyanúgy összeomlik, mint 1944-45-ben az a gyermekkori ki paradicsom a Margitsziget rondóján, ahol magunk között menedékre leltünk."
3.000 Ft

Ismerjük meg a numizmatikát

Mikor alakult ki a pénz és mire használjuk? Kik vertek először pénzt és milyen anyagból? Hogyan alakult ki az éremművészet? Mivel foglalkozik az érméket és régi fémpénzeket vizsgáló tudomány, a numizmatika? Hogyan kezdje gyűjteményét összeállítani és miképpen gazdagítsa a kezdő gyűjtő? Milyen ismereteket kell elsajátítania, hogy valóban képzett numizmata legyen? Kik voltak a magyar éremművészet legnagyobb alkotói? Hogyan használják fel a történészek és régészek a numizmatika nyújtotta ismereteket?
Ezekre a kérdésekre ad megbízható választ Káplár László sok évtizedes hiányt pótló könyve. Mindenre kiterjedő figyelme, hatalmas adatanyaga és a gondosan megválasztott illusztrációk jól eligazítanak a numizmatika bonyolult világában.
3.000 Ft