Leírás és Paraméterek
TARTALOM
Német zeneköltők | |
I. Operák | |
Mozart | 11 |
Szöktetés a szerájból | 18 |
A mű keletkezése | 18 |
A Szöktetés a szerájból tartalma | 19 |
Figaro házassága | 20 |
A korszak és környezet | 24 |
A mű keletkezése | 24 |
Beaumarchais | 28 |
A Figaro házassága tartalma | 31 |
Don Juan | 42 |
Lorenzo da Ponte, a szövegíró | 42 |
A Don Juan témája | 42 |
A Don Juan tartalma | 44 |
Cosi fan tutte | 48 |
A mű keletkezése | 48 |
A Cosí fan tutte tartalma | 49 |
A Varázsfuvola | 52 |
A mű keletkezése | 52 |
A Varázsfuvola tartalma | 55 |
Beethoven | 62 |
Beethoven a színpadi szerző | 63 |
Fidelio | 64 |
A mű keletkezése | 64 |
A Fidelio háttere | 65 |
A Fidelio tartalma | 69 |
Wagner | 72 |
A Bolygó hollandi | 77 |
A mű keletkezése | 77 |
A Bolygó hollandi tartalma | 79 |
Lohengrin | 82 |
A Lohengrin-monda | 82 |
A mű keletkezése | 84 |
A Lohengrin tartalma | 86 |
A Walkür | 92 |
A mű költői háttere | 92 |
A Walkür tartalma | 96 |
A Nünbergi mesterdalnokok | 104 |
A régi Nünberg | 104 |
A mesterdalnokok | 106 |
Hans Sachs | 106 |
A mű keletkezése | 107 |
A Nünbergi mesterdalnokok tartalma | 108 |
Német zeneköltők | |
II. Dal- és táncjátékok | |
Schubert | 110 |
Három a kislány | 122 |
A mű keletkezése | 122 |
A Három a kislány tartalma | 123 |
Ifj. Johann Strauss | 127 |
Denevér | 130 |
A Denevér és kora | 130 |
A Denevér tartalma | 130 |
Térzene | 134 |
A mű tartalma | 134 |
A Cigánybáró | 136 |
A mű keletkezése | 136 |
A kor és környezet | 138 |
A Cigánybáró tartalma | 138 |
Olasz zeneköltők | |
Operák | |
Rossini | 143 |
Sevillai borbély | 146 |
A Sevillai borbély tartalma | 146 |
Donizetti | 150 |
Lammermoori Lucia | 152 |
A Lammermoori Lucia és a XIX. század első évtizedei | 152 |
A Lammermoori Lucia tartalma | 155 |
Don Pasquale | 160 |
A Don Pasquale tartalma | 160 |
Verdi | 167 |
Rigoletto | 169 |
A szöveg költője: Hugo Victor | 169 |
A mű keletkezése és társadalmi háttere | 171 |
A Rigoletto tartalma | 172 |
A Trubadur | 176 |
"Hernani csatája" és a romantikus dráma. A Trubadur szövegének háttere | 176 |
A mű keletkezése | 179 |
A Trubadur tartalma | 180 |
Traviata | 184 |
A szövegköny költője: ifj. Alexandre Dumas | 184 |
A társadalmi háttér | 185 |
A A Traviata tartalma | 186 |
Simone Boccanegra | 190 |
A szöveg költője: Schiller | 190 |
A mű történeti háttere | 191 |
A Simone Boccanegra tartalma | 194 |
Álarcosbál | 199 |
A mű keletkezése és háttere | 199 |
Az Álarcosbál tartalma | 202 |
Don Carlos | 207 |
A szöveg költője: Schiller | 207 |
Verdi Don Carlosa | 208 |
A mű történelmi háttere | 208 |
II. Fülöp az ember | 210 |
A Don Carlos tartalma | 212 |
Aida | 217 |
A mű keletkezése | 217 |
A mű történelmi háttere | 217 |
Az Aida tartalma | 221 |
Othello | 228 |
A szöveg költője: Shakespeare | 228 |
Az Othello keletkezése | 231 |
Az Othello történelmi háttere | 231 |
Az Othello tartalma | 233 |
Falstaff | 239 |
A Falstaff keletkezése és történelmi háttere | 239 |
A Falstaff tartalma | 243 |
Puccini | 251 |
Bohémélet | 253 |
A szöveg költője: Murger | 253 |
A történelmi háttér | 254 |
A Bohémélet tartalma | 260 |
Pillangókisasszony | 266 |
A mű keletkezése | 266 |
A mű háttere | 267 |
A Pillangókisasszony tartalma | 269 |
Tosca | 275 |
A mű keletkezése | 275 |
A történelmi háttér | 276 |
A Tosca tartalma | 279 |
A köpeny | 285 |
A mű keletkezése | 285 |
A köpeny tartalma | 287 |
Gianni Schicchi | 290 |
A mű keletkezése | 290 |
A történelmi háttér | 291 |
A Gianni Schicchi tartalma | 293 |
Leoncavallo | 296 |
Bajazzók | 297 |
A Bajazzók tartalma | 297 |
Mascagni | 301 |
A parasztbecsület | 302 |
Verga, a novellaíró | 302 |
A mű háttere | 303 |
A parasztbecsület tartalma | 303 |
Orosz és Szovjet zeneköltők | |
Operák és táncjátékok | |
Muszorgszkij | 307 |
Borisz Godunov | 310 |
A mű történelmi háttere | 310 |
A Borisz Godunov tartalma | 312 |
Hovanscsina | 318 |
A mű történelmi háttere | 318 |
A Hovanscsina tartalma | 321 |
Borogyin | 325 |
Igor herceg | 327 |
Az opera történelmi háttere | 328 |
Az Igor herceg tartalma | 330 |
Csajkovszkij | 338 |
Anyegin | 342 |
A szöveg költője: Puskin | 342 |
A mű keletkezése | 343 |
Társadalmi kép | 344 |
Az Anyegin tartalma | 345 |
A diótörő | 349 |
A mű keletkezése | 349 |
A mese értelme | 349 |
A diótörő tartalma | 350 |
A hattyúk tava | 356 |
A mű keletkezése | 356 |
A hattyúk tava tartalma | 357 |
Romeo és Júlia | 360 |
A mű költői háttere | 360 |
A mese további útja | 362 |
A Romeo és Júlia tartalma | 364 |
Aszafjev | 365 |
Páris lángjai | 365 |
A történelmi háttér | 366 |
A Páris lángjai tartalma | 368 |
A bahcsiszeráji szökőkút | 372 |
A táncköltemény keletkezése | 372 |
A bahcsiszeráji szökőkút tartalma | 372 |
Cseh és lengyel zeneköltők | |
Operák | |
Smetana | 395 |
Az eladott menyasszony | 397 |
Az eladott menyasszony tartalma | 399 |
Moniuszko | 400 |
Halka | 405 |
A mű keletkezése | 405 |
A mű társadalmi háttere | 406 |
A Halka tartalma | 407 |
Francia zeneköltők | |
Gounod | 413 |
Faust | 414 |
A Faust-mese | 414 |
Faust a zenében | 416 |
A Faust tartalma | 418 |
Offenbach | 423 |
Hoffmann meséi | 425 |
Akiről az opera szól: E. T. A. Hoffmann | 425 |
A mű keletkezése | 427 |
A Hoffmann meséi tartalma | 428 |
Bizet | 436 |
Carmen | 437 |
Mérimée Prosper a szövegíró | 437 |
A Carmen tartalma | 439 |
Délibes | 443 |
Lakmé | 444 |
A mű háttere | 444 |
A Lakmé tartalma | 446 |
Magyar zeneköltők | |
Operák, daljátékok, táncköltemények | |
Erkel Ferenc | 461 |
Hunyadi László | 465 |
Egressy Béni, a szövegíró | 466 |
A Hunyadiak kora | 467 |
A Hunyadi László tartalma | 470 |
Bánk bán | 476 |
A dráma költője: Katona József | 476 |
Erkel Bánk bánjának keletkezése | 478 |
A Bánk bán tartalma | 479 |
Bartók Béla | 483 |
A fából faragott királyfi | 490 |
A szöveg írója: Balázs Béla | 490 |
A fából faragott királyfi tartalma | 491 |
A kékszakállú herceg vára | 492 |
A kékszakállú herceg vára tartalma | 492 |
Kodály Zoltán | 495 |
Háry János | 502 |
Aki megalkotta Háry alakját: Garay János | 502 |
A Háry János tartalma | 506 |
Székelyfonó | 510 |
A mű keletkezése | 510 |
A Székelyfonó tartalma | 511 |
Kacsóh Pongrác | 513 |
János vitéz | 513 |
János vitéz alakja | 513 |
János vitéz a színpadon | 517 |
A János vitéz tartalma | 519 |
Farkas Ferenc | 522 |
Furfangos diákok | 522 |
A Furfangos diákok tartalma | 522 |
Csinom Palkó | 525 |
A szerzők | 525 |
A mű költői háttere | 525 |
A Csinom Palkó történelmi alakjai | 526 |
A Csinom Palkó tartalma | 528 |
Kenessey Jenő | 532 |
Az arany meg az asszony | 532 |
A szöveg költője: Krúdy Gyula | 532 |
Az arany meg az asszony tartalma | 532 |
Keszkenő | 535 |
A szerzők | 535 |
A keszkenő tartalma | 535 |
Kadosa Pál | 539 |
A Huszti kaland | 539 |
A szerzők | 539 |
A mű keletkezése | 539 |
A mű történelmi háttere | 539 |
A Huszti kaland tartalma | 541 |
Ránki György | 543 |
Pomádé király | 543 |
Akitől a mese ered: Hans Christian andersen | 547 |
A Pomádé király tartalma | 547 |
Szerző | Gál György Sándor és Balassa Imre |
Fordította | |
Kiadó | Zeneműkiadó Vállalat |
Kiadás Éve | 1954 |
ISBN | |
Kötés Típusa | kemény |
Állapot | jó - borító szélei viseltesek |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Hasonló termékek
Ávráhám B. Jehósuá - Szerelmesek
Ávráhám Ben Jehósuá, a haifai egyetem irodalomprofesszora azt sugallja regényében: akkor kerekedhetünk fölébe a bennünket körülvevő világ szorongató ellentmondásainak, ha előbb önmagunkat győzzük le.
Az eredetileg Tel Avivban megjelent könyv egy család belső életén keresztül a mai izraeli élet szinte minden fontosabb metszetét bemutatja. Lapjain az olvasó nemcsak egy előttünk úgyszólván ismeretlen irodalomba, hanem egy igen hiányosan ismert, sajátos világba, a mai Izrael hétköznapjaiba is betekintést kaphat.
Az eredetileg Tel Avivban megjelent könyv egy család belső életén keresztül a mai izraeli élet szinte minden fontosabb metszetét bemutatja. Lapjain az olvasó nemcsak egy előttünk úgyszólván ismeretlen irodalomba, hanem egy igen hiányosan ismert, sajátos világba, a mai Izrael hétköznapjaiba is betekintést kaphat.
1.000 Ft
Kertész Imre - K. dosszié
A K. dosszié "önéletrajz két hangra": regényes párbeszéd Kertész Imre életéről - szüleiről, szerelmeiről -, pályájáról - a szellemi szabadság kivívásáról - és arról, hogyan függ össze a saját élete hőseinek sorsával, az élet az irodalommal.
E páratlanul személyes könyvből megtudhatjuk, e kettő szétválasztása nem is olyan egyértelmű. Meddig valóság és honnan fikció? Szolgálhat-e az irodalom tárgyául az egyénileg megélt borzalom és boldogság, és mennyiben tartozik ez az "egyéni" mindnyájunkra, akik olvasunk - akik őt olvassuk? Milyen korban nőtt fel, milyen másikban lett íróvá? Mennyiben befolyásolták e korok és légkörök műveit, mennyi szivárgott be mindebből regényeibe, novelláiba, nem is beszélve a főhősök vonásairól: Köves Gyuriéról, az Öregéről vagy K.-éről.
"Egészében véve, én a derű pártján állok" - mondja az író. Ez a derű hatja át a K. dossziét, amely ugyanolyan "botrányos", mint Kertész Imre egész életműve.
E páratlanul személyes könyvből megtudhatjuk, e kettő szétválasztása nem is olyan egyértelmű. Meddig valóság és honnan fikció? Szolgálhat-e az irodalom tárgyául az egyénileg megélt borzalom és boldogság, és mennyiben tartozik ez az "egyéni" mindnyájunkra, akik olvasunk - akik őt olvassuk? Milyen korban nőtt fel, milyen másikban lett íróvá? Mennyiben befolyásolták e korok és légkörök műveit, mennyi szivárgott be mindebből regényeibe, novelláiba, nem is beszélve a főhősök vonásairól: Köves Gyuriéról, az Öregéről vagy K.-éről.
"Egészében véve, én a derű pártján állok" - mondja az író. Ez a derű hatja át a K. dossziét, amely ugyanolyan "botrányos", mint Kertész Imre egész életműve.
1.000 Ft
Stendhal - A pármai kolostor
"A pármai kolostor a XIX. század nagyregénye, a szabadság és a boldogság követelése a Szent-Szövetség korában" - írta róla Aragon. Ez a regény Stendhal öregkori, utolsó, legérettebb remekműve. A maga korában kevesen értették meg, de a kevesek közt Balzac így nyilatkozott róla: "Stendhal olyan regényt írt, melynek minden fejezetében a fenséges szólal meg!... Csak lángész teremthette meg ezeket a helyzeteket, eseményeket, újra és újra feltáruló bonyodalmakat - egy zsarnok udvarát!...
Nagyszerű, kellemes, szenvedélyes és mindvégig igaz mű!... Micsoda könyv! A szenvedély nagy kiáltásait halljuk majd minden oldalán!" A pármai kolostor-ban csodálatos egységben találkozik Stendhal realizmusa és páratlan romantikája, mely ártatlanságukban és romlottságukban egyaránt elragadó nőalakokban és varázslatos olasz tájakban bontja ki az öreg Stendhal szenvedélyes és mégis szemérmes líráját, végső vallomását az életről és a világról.
Nagyszerű, kellemes, szenvedélyes és mindvégig igaz mű!... Micsoda könyv! A szenvedély nagy kiáltásait halljuk majd minden oldalán!" A pármai kolostor-ban csodálatos egységben találkozik Stendhal realizmusa és páratlan romantikája, mely ártatlanságukban és romlottságukban egyaránt elragadó nőalakokban és varázslatos olasz tájakban bontja ki az öreg Stendhal szenvedélyes és mégis szemérmes líráját, végső vallomását az életről és a világról.
1.000 Ft
Cseres Tibor - Játékosok és szeretők
Az író - könyvéről:
"Egy közigazgatási reform 1876-ban letörölte Magyarország akkori térképéről, az Erdélyi Érchegység nyugati szárnyáról Zaránd vármegyét. Négy szomszédos közigazgatási egységhez darabolva hagyományos, ősi illetékességét.
A Játékosok és szeretők-ben én ezt a Zarándot feltámasztom, s területén s főként megyeszékhelyén járatom képzeletemet, míg az 1950 körüli esztendőkről emlékezem.
Nem azért a tűnt megye ál- és fedőneve, hogy ne ismerjenek valóságos magokra egyetlen megye jó vagy rossz hírnvének őrzői, hanem hogy inkább több helyt borzolódjék fel az önérzet. Lelkiismereti válságot aligha kever regényem, mert hol vannak már azok a lelkiismeretek?! Egyéb ellenérzést is csak keletkezése, 1960 táján ébreszthetett volna, ha akkor napvilágra tud vala jutni.Valódi és hamisjátékosok a szereplőim, igazi és harag nélküli szeretők.
Kísérlet a felidzéhetetlen és képtelen évek viszaidézésére, minthogy minden múlt s főképp a sajátunk hihetetlen és lehetetlen.
Ha regényem rövid summázására törekszem, régies és közönséges szavakkal: a szerelem és a halál játékai vannak rejtve itt."
1.000 Ft
