Leírás és Paraméterek
TARTALOM
Német zeneköltők | |
I. Operák | |
Mozart | 11 |
Szöktetés a szerájból | 18 |
A mű keletkezése | 18 |
A Szöktetés a szerájból tartalma | 19 |
Figaro házassága | 20 |
A korszak és környezet | 24 |
A mű keletkezése | 24 |
Beaumarchais | 28 |
A Figaro házassága tartalma | 31 |
Don Juan | 42 |
Lorenzo da Ponte, a szövegíró | 42 |
A Don Juan témája | 42 |
A Don Juan tartalma | 44 |
Cosi fan tutte | 48 |
A mű keletkezése | 48 |
A Cosí fan tutte tartalma | 49 |
A Varázsfuvola | 52 |
A mű keletkezése | 52 |
A Varázsfuvola tartalma | 55 |
Beethoven | 62 |
Beethoven a színpadi szerző | 63 |
Fidelio | 64 |
A mű keletkezése | 64 |
A Fidelio háttere | 65 |
A Fidelio tartalma | 69 |
Wagner | 72 |
A Bolygó hollandi | 77 |
A mű keletkezése | 77 |
A Bolygó hollandi tartalma | 79 |
Lohengrin | 82 |
A Lohengrin-monda | 82 |
A mű keletkezése | 84 |
A Lohengrin tartalma | 86 |
A Walkür | 92 |
A mű költői háttere | 92 |
A Walkür tartalma | 96 |
A Nünbergi mesterdalnokok | 104 |
A régi Nünberg | 104 |
A mesterdalnokok | 106 |
Hans Sachs | 106 |
A mű keletkezése | 107 |
A Nünbergi mesterdalnokok tartalma | 108 |
Német zeneköltők | |
II. Dal- és táncjátékok | |
Schubert | 110 |
Három a kislány | 122 |
A mű keletkezése | 122 |
A Három a kislány tartalma | 123 |
Ifj. Johann Strauss | 127 |
Denevér | 130 |
A Denevér és kora | 130 |
A Denevér tartalma | 130 |
Térzene | 134 |
A mű tartalma | 134 |
A Cigánybáró | 136 |
A mű keletkezése | 136 |
A kor és környezet | 138 |
A Cigánybáró tartalma | 138 |
Olasz zeneköltők | |
Operák | |
Rossini | 143 |
Sevillai borbély | 146 |
A Sevillai borbély tartalma | 146 |
Donizetti | 150 |
Lammermoori Lucia | 152 |
A Lammermoori Lucia és a XIX. század első évtizedei | 152 |
A Lammermoori Lucia tartalma | 155 |
Don Pasquale | 160 |
A Don Pasquale tartalma | 160 |
Verdi | 167 |
Rigoletto | 169 |
A szöveg költője: Hugo Victor | 169 |
A mű keletkezése és társadalmi háttere | 171 |
A Rigoletto tartalma | 172 |
A Trubadur | 176 |
"Hernani csatája" és a romantikus dráma. A Trubadur szövegének háttere | 176 |
A mű keletkezése | 179 |
A Trubadur tartalma | 180 |
Traviata | 184 |
A szövegköny költője: ifj. Alexandre Dumas | 184 |
A társadalmi háttér | 185 |
A A Traviata tartalma | 186 |
Simone Boccanegra | 190 |
A szöveg költője: Schiller | 190 |
A mű történeti háttere | 191 |
A Simone Boccanegra tartalma | 194 |
Álarcosbál | 199 |
A mű keletkezése és háttere | 199 |
Az Álarcosbál tartalma | 202 |
Don Carlos | 207 |
A szöveg költője: Schiller | 207 |
Verdi Don Carlosa | 208 |
A mű történelmi háttere | 208 |
II. Fülöp az ember | 210 |
A Don Carlos tartalma | 212 |
Aida | 217 |
A mű keletkezése | 217 |
A mű történelmi háttere | 217 |
Az Aida tartalma | 221 |
Othello | 228 |
A szöveg költője: Shakespeare | 228 |
Az Othello keletkezése | 231 |
Az Othello történelmi háttere | 231 |
Az Othello tartalma | 233 |
Falstaff | 239 |
A Falstaff keletkezése és történelmi háttere | 239 |
A Falstaff tartalma | 243 |
Puccini | 251 |
Bohémélet | 253 |
A szöveg költője: Murger | 253 |
A történelmi háttér | 254 |
A Bohémélet tartalma | 260 |
Pillangókisasszony | 266 |
A mű keletkezése | 266 |
A mű háttere | 267 |
A Pillangókisasszony tartalma | 269 |
Tosca | 275 |
A mű keletkezése | 275 |
A történelmi háttér | 276 |
A Tosca tartalma | 279 |
A köpeny | 285 |
A mű keletkezése | 285 |
A köpeny tartalma | 287 |
Gianni Schicchi | 290 |
A mű keletkezése | 290 |
A történelmi háttér | 291 |
A Gianni Schicchi tartalma | 293 |
Leoncavallo | 296 |
Bajazzók | 297 |
A Bajazzók tartalma | 297 |
Mascagni | 301 |
A parasztbecsület | 302 |
Verga, a novellaíró | 302 |
A mű háttere | 303 |
A parasztbecsület tartalma | 303 |
Orosz és Szovjet zeneköltők | |
Operák és táncjátékok | |
Muszorgszkij | 307 |
Borisz Godunov | 310 |
A mű történelmi háttere | 310 |
A Borisz Godunov tartalma | 312 |
Hovanscsina | 318 |
A mű történelmi háttere | 318 |
A Hovanscsina tartalma | 321 |
Borogyin | 325 |
Igor herceg | 327 |
Az opera történelmi háttere | 328 |
Az Igor herceg tartalma | 330 |
Csajkovszkij | 338 |
Anyegin | 342 |
A szöveg költője: Puskin | 342 |
A mű keletkezése | 343 |
Társadalmi kép | 344 |
Az Anyegin tartalma | 345 |
A diótörő | 349 |
A mű keletkezése | 349 |
A mese értelme | 349 |
A diótörő tartalma | 350 |
A hattyúk tava | 356 |
A mű keletkezése | 356 |
A hattyúk tava tartalma | 357 |
Romeo és Júlia | 360 |
A mű költői háttere | 360 |
A mese további útja | 362 |
A Romeo és Júlia tartalma | 364 |
Aszafjev | 365 |
Páris lángjai | 365 |
A történelmi háttér | 366 |
A Páris lángjai tartalma | 368 |
A bahcsiszeráji szökőkút | 372 |
A táncköltemény keletkezése | 372 |
A bahcsiszeráji szökőkút tartalma | 372 |
Cseh és lengyel zeneköltők | |
Operák | |
Smetana | 395 |
Az eladott menyasszony | 397 |
Az eladott menyasszony tartalma | 399 |
Moniuszko | 400 |
Halka | 405 |
A mű keletkezése | 405 |
A mű társadalmi háttere | 406 |
A Halka tartalma | 407 |
Francia zeneköltők | |
Gounod | 413 |
Faust | 414 |
A Faust-mese | 414 |
Faust a zenében | 416 |
A Faust tartalma | 418 |
Offenbach | 423 |
Hoffmann meséi | 425 |
Akiről az opera szól: E. T. A. Hoffmann | 425 |
A mű keletkezése | 427 |
A Hoffmann meséi tartalma | 428 |
Bizet | 436 |
Carmen | 437 |
Mérimée Prosper a szövegíró | 437 |
A Carmen tartalma | 439 |
Délibes | 443 |
Lakmé | 444 |
A mű háttere | 444 |
A Lakmé tartalma | 446 |
Magyar zeneköltők | |
Operák, daljátékok, táncköltemények | |
Erkel Ferenc | 461 |
Hunyadi László | 465 |
Egressy Béni, a szövegíró | 466 |
A Hunyadiak kora | 467 |
A Hunyadi László tartalma | 470 |
Bánk bán | 476 |
A dráma költője: Katona József | 476 |
Erkel Bánk bánjának keletkezése | 478 |
A Bánk bán tartalma | 479 |
Bartók Béla | 483 |
A fából faragott királyfi | 490 |
A szöveg írója: Balázs Béla | 490 |
A fából faragott királyfi tartalma | 491 |
A kékszakállú herceg vára | 492 |
A kékszakállú herceg vára tartalma | 492 |
Kodály Zoltán | 495 |
Háry János | 502 |
Aki megalkotta Háry alakját: Garay János | 502 |
A Háry János tartalma | 506 |
Székelyfonó | 510 |
A mű keletkezése | 510 |
A Székelyfonó tartalma | 511 |
Kacsóh Pongrác | 513 |
János vitéz | 513 |
János vitéz alakja | 513 |
János vitéz a színpadon | 517 |
A János vitéz tartalma | 519 |
Farkas Ferenc | 522 |
Furfangos diákok | 522 |
A Furfangos diákok tartalma | 522 |
Csinom Palkó | 525 |
A szerzők | 525 |
A mű költői háttere | 525 |
A Csinom Palkó történelmi alakjai | 526 |
A Csinom Palkó tartalma | 528 |
Kenessey Jenő | 532 |
Az arany meg az asszony | 532 |
A szöveg költője: Krúdy Gyula | 532 |
Az arany meg az asszony tartalma | 532 |
Keszkenő | 535 |
A szerzők | 535 |
A keszkenő tartalma | 535 |
Kadosa Pál | 539 |
A Huszti kaland | 539 |
A szerzők | 539 |
A mű keletkezése | 539 |
A mű történelmi háttere | 539 |
A Huszti kaland tartalma | 541 |
Ránki György | 543 |
Pomádé király | 543 |
Akitől a mese ered: Hans Christian andersen | 547 |
A Pomádé király tartalma | 547 |
Szerző | Gál György Sándor és Balassa Imre |
Fordította | |
Kiadó | Zeneműkiadó Vállalat |
Kiadás Éve | 1954 |
ISBN | |
Kötés Típusa | kemény |
Állapot | jó - borító szélei viseltesek |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Hasonló termékek
Konrád György - Csodafigurák (Arcképek, pillanatfelvételek)
Ezeknek az arcképeknek a többségét barátokról mintáztam, egy részüket még életükben. Eltávozásuk az oka, ha a szövegekből nekrológ lett. Portrét írni-pingálni jóleső tevékenység. A homályból kiválik egy ember, csak erősen rá kell gondolni és, lám, itt van, akit hívtunk, vagy akinek búcsút intünk. Írók-nemírók, barátok-nembarátok, mondai hősök és emlékezetünkben megmaradott közemberek, véletlen kaptár, jönnek-mennek a fejünkben, egy könyvben összeverődve talán jól meglesznek egymással. Ahogy egyszer s mindenkorra lehunyták a szemüket, ismerősökből ismeretlenek lettek, megszokottakból csodalények, és a pillanatfelvétel távlatot nyer, megsúlyosodik. A modell már nem az, aki egykor magánakvalóan volt, hanem inkább csak a kép, amelyet együtt őrzünk róla, és az elbeszélés, amely írva van - saját maga és a barátok által. Ünnepi figyelem emlékezni arra, akit valaha szerettünk, és akivel aligha fogunk már összeveszni. Dávid királlyal, Sabbatai Zevi álmessiással és Raoul Wallenberg embermentővel még nem volt szerencsém találkozni, de ilyennek láttam őket. Ha elolvassák, amit írtam róluk, remélem nem sértődnek meg.
1.000 Ft
Kertész Imre - Sorstalanság
A Sorstalanság a legmegrázóbb magyar holocaust-regény. Kertész Imre a valóságra eszmélés stációit rajzolta meg az első jelentős művében. Hőse egy pesti zsidófiú, akinek először apját viszik el munkaszolgálatra, majd ő maga is táborba kerül. Olyan világnak leszünk tanúi, amelynek poklában nemcsak a való életről s a történelemről való tudás, hanem még a mindennapi tájékozódó készség is csődöt mond. A totalitárius állam lidércnyomásos, abszurd világa ez. Aki elszenvedőjévé kénytelen válni, annak nincsen többé egyéni sorsa. Ez a sorsvesztés is hozzátartozik a nácizmus sátáni valóságához.
A Sorstalanság a legjobb magyar elbeszélői hagyományok fontos fejezete: műremek. Az előadásmód hűvössége, részletező pontossága, a patetizmust a tragédiából kiszűrő irónia filozófiai mélységet ad a műnek, és utánozhatatlan stílust eredményez.
Kertész Imre ezzel a művével, mely első ízben - nem kevés viszontagság után - 1975-ben jelent meg, azonnal a kortárs irodalom élvonalába került. Később pedig a regény német, spanyol, francia, holland, svéd, héber, olasz és angol fordítása nyomán bebizonyosodott, hogy a Sorstalanság nemcsak hozzánk szól, hanem minden kultúrnéphez, amely tudja, jelenével csak akkor lehet tisztában, ha múltjával számot vetett.
A Sorstalanság a legjobb magyar elbeszélői hagyományok fontos fejezete: műremek. Az előadásmód hűvössége, részletező pontossága, a patetizmust a tragédiából kiszűrő irónia filozófiai mélységet ad a műnek, és utánozhatatlan stílust eredményez.
Kertész Imre ezzel a művével, mely első ízben - nem kevés viszontagság után - 1975-ben jelent meg, azonnal a kortárs irodalom élvonalába került. Később pedig a regény német, spanyol, francia, holland, svéd, héber, olasz és angol fordítása nyomán bebizonyosodott, hogy a Sorstalanság nemcsak hozzánk szól, hanem minden kultúrnéphez, amely tudja, jelenével csak akkor lehet tisztában, ha múltjával számot vetett.
1.000 Ft
Varga Csaba és Tibori Tímea - A mai világ és a jövő forgatókönyvei (Nemzeti stratégia 2020-ig 1.)
Miért jelentős ez a könyv?
A magyar szellemi életben talán először születik meg egy átfogó nemzeti stratégia váza:
Ez a nemzeti stratégia kimondatlanul is leszámol azzal a magyar és kelet-közép-európai illúzióval, hogy csak a fejlett világ modelljeinek és receptjeinek szolgai lemásolásával megoldhatjuk saját fejlődésünk dilemmáit;
Ennek ellenére a szerzők Magyarország jövőjét nem elsősorban Magyarországból kiindulva vizsgálják, hanem a globális erőtér s ezen belül a nyugat-európai metatrendek feltérképezése alapján;
Ez a kutatás és programírás most mindenekelőtt a globális, az európai és a magyar valóság újraelemezésével foglalkozik, hiszen a jövő felől visszanézve szinten minden másnak és másképpen látszik, ami egy új - másabb, pontosabb - jelenkép megalkotására inspirálhatja a szerzőket;
Ez a nemzeti stratégiakeresés talán még túlságosan foglya a múltnak és a jelennek, ugyanakkor a szerzők - anélkül, hogy nézeteiket egymásra erőltetnék - a jövő alapvető értékeiben nagyon is megegyeznek;
A könyv egyik közös üzenete az, hogy az újkapitalizmus pénz- és pénzpiac-központú világában a következő huszonöt évben Magyarországnak semmi esélye sincs arra, hogy a fejlett első világot utolérje, ami önmagában is egy új jövőkép alapját jelenti;
Ezért - noha furcsán hangzik - Magyarországnak nemzeti, Közép-Európának regionális érdeke, hogy a társadalmi egyenlőtlenségeket növelő újkapitalizmust előbb-utóbb váltsa fel az információs-kommunikációs társadalom (optimálisabb esetben: a kultúratársadalom), mert csak a tudás avagy a szellemi tőke irányította modellben lehetnek tényleges felzárkózási esélyeink;
A könyv másik közös vélekedése, hogy - függetlenül attól, hogy milyen holnap vár ránk - ez nem lehet azonos azzal, hogy kiforgatnak minket hagyományainkból, nemzeti értékeinkből, nyelvünkből és kultúránkból vagy méltóságunkból, a kötet írói már ezért is a globális erőtér feltételeivel egyenrangú tényezőknek tekintik a magyar fejlődés sajátosságait, tartalékait, belső rendjeit;
A tanulmányok írói szinte kivétel nélkül elemien fontosnak vélik (a globális erőtér sajátosságaként is) a civil társadalom és a civilpolgár regionális és magyar esélyeinek növelését;
Az egyszerre globális, nemzeti és lokális információs társadalom modellje nem eleve rossz vagy jó, s a szerzők által megfogalmazott, távlatos nemzeti stratégia teszi csak lehetővé, hogy Magyarország érdemben beleszóljon abba, hogy nálunk vagy tágabb régiókban milyen legyen az új fejlődési alternatíva;
A jövő természetesen nem csak egy vagy néhány alternatíva, Magyarország és tágabban a második világ (nem elfogadható a félperiféria megnevezés) kénytelen szembenézni nagyon is fekete és szürke jövőforgatókönyvekkel, sőt akár a legrosszabb lehetőségekkel is;
Ebben a kötetben minden szerző azt gondolja és írja, ami a saját álláspontja, ugyanakkor a tanulmányok szükségképpen egymásra is reflektálnak, egyes gondolatokat gyengítenek, másokat erősítenek, így a könyv észrevétlenül megérleli azokat a hipotéziseket és fogalmakat is, amelyekkel a kutatás végén megszülethet az átfogó nemzeti stratégia;
Ez a nemzeti stratégia (előítéletes hazánkban ezt illik jelezni) független pártpolitikai szándékoktól vagy hatalmi ideológiáktól, már azért is, mert a szerzők többsége szerint az általános metatrend az, hogy a közpolitika a hagyományos képviseleti demokráciától valószínűleg a közvetlen, elektronikus demokrácia felé vezet;
Ez a könyv nem az életunt, a hisztériázó, a magatehetetlen, éppen ellenkezőleg az életerős, a megfontolt, magának jövőt tervező Magyarország könyve;
A kötetben szereplő kiváló tudósoknak (és az ebből a kötetből még kimaradt értelmiségieknek) közös szándéka, hogy a legkésőbb 1999 végéig megjelenő nagy jövőkönyv már nem az egyes szerzők tanulmányaiból, hanem az együtt megfogalmazott, összeérett jelen- és jövőképekből, a részletesen megírt forgatókönyvekből áll;
Magyarországnak túlságosan sok vitája van saját múltjával, jelenével és jövőjével, ezért talán az a legizgalmasabb kérdés, hogy merre vezet a holnap? Hogy a könyv végül is milyen jövőalternatívákat fogalmaz meg?
Olvassák el a könyvet!
A magyar szellemi életben talán először születik meg egy átfogó nemzeti stratégia váza:
Ez a nemzeti stratégia kimondatlanul is leszámol azzal a magyar és kelet-közép-európai illúzióval, hogy csak a fejlett világ modelljeinek és receptjeinek szolgai lemásolásával megoldhatjuk saját fejlődésünk dilemmáit;
Ennek ellenére a szerzők Magyarország jövőjét nem elsősorban Magyarországból kiindulva vizsgálják, hanem a globális erőtér s ezen belül a nyugat-európai metatrendek feltérképezése alapján;
Ez a kutatás és programírás most mindenekelőtt a globális, az európai és a magyar valóság újraelemezésével foglalkozik, hiszen a jövő felől visszanézve szinten minden másnak és másképpen látszik, ami egy új - másabb, pontosabb - jelenkép megalkotására inspirálhatja a szerzőket;
Ez a nemzeti stratégiakeresés talán még túlságosan foglya a múltnak és a jelennek, ugyanakkor a szerzők - anélkül, hogy nézeteiket egymásra erőltetnék - a jövő alapvető értékeiben nagyon is megegyeznek;
A könyv egyik közös üzenete az, hogy az újkapitalizmus pénz- és pénzpiac-központú világában a következő huszonöt évben Magyarországnak semmi esélye sincs arra, hogy a fejlett első világot utolérje, ami önmagában is egy új jövőkép alapját jelenti;
Ezért - noha furcsán hangzik - Magyarországnak nemzeti, Közép-Európának regionális érdeke, hogy a társadalmi egyenlőtlenségeket növelő újkapitalizmust előbb-utóbb váltsa fel az információs-kommunikációs társadalom (optimálisabb esetben: a kultúratársadalom), mert csak a tudás avagy a szellemi tőke irányította modellben lehetnek tényleges felzárkózási esélyeink;
A könyv másik közös vélekedése, hogy - függetlenül attól, hogy milyen holnap vár ránk - ez nem lehet azonos azzal, hogy kiforgatnak minket hagyományainkból, nemzeti értékeinkből, nyelvünkből és kultúránkból vagy méltóságunkból, a kötet írói már ezért is a globális erőtér feltételeivel egyenrangú tényezőknek tekintik a magyar fejlődés sajátosságait, tartalékait, belső rendjeit;
A tanulmányok írói szinte kivétel nélkül elemien fontosnak vélik (a globális erőtér sajátosságaként is) a civil társadalom és a civilpolgár regionális és magyar esélyeinek növelését;
Az egyszerre globális, nemzeti és lokális információs társadalom modellje nem eleve rossz vagy jó, s a szerzők által megfogalmazott, távlatos nemzeti stratégia teszi csak lehetővé, hogy Magyarország érdemben beleszóljon abba, hogy nálunk vagy tágabb régiókban milyen legyen az új fejlődési alternatíva;
A jövő természetesen nem csak egy vagy néhány alternatíva, Magyarország és tágabban a második világ (nem elfogadható a félperiféria megnevezés) kénytelen szembenézni nagyon is fekete és szürke jövőforgatókönyvekkel, sőt akár a legrosszabb lehetőségekkel is;
Ebben a kötetben minden szerző azt gondolja és írja, ami a saját álláspontja, ugyanakkor a tanulmányok szükségképpen egymásra is reflektálnak, egyes gondolatokat gyengítenek, másokat erősítenek, így a könyv észrevétlenül megérleli azokat a hipotéziseket és fogalmakat is, amelyekkel a kutatás végén megszülethet az átfogó nemzeti stratégia;
Ez a nemzeti stratégia (előítéletes hazánkban ezt illik jelezni) független pártpolitikai szándékoktól vagy hatalmi ideológiáktól, már azért is, mert a szerzők többsége szerint az általános metatrend az, hogy a közpolitika a hagyományos képviseleti demokráciától valószínűleg a közvetlen, elektronikus demokrácia felé vezet;
Ez a könyv nem az életunt, a hisztériázó, a magatehetetlen, éppen ellenkezőleg az életerős, a megfontolt, magának jövőt tervező Magyarország könyve;
A kötetben szereplő kiváló tudósoknak (és az ebből a kötetből még kimaradt értelmiségieknek) közös szándéka, hogy a legkésőbb 1999 végéig megjelenő nagy jövőkönyv már nem az egyes szerzők tanulmányaiból, hanem az együtt megfogalmazott, összeérett jelen- és jövőképekből, a részletesen megírt forgatókönyvekből áll;
Magyarországnak túlságosan sok vitája van saját múltjával, jelenével és jövőjével, ezért talán az a legizgalmasabb kérdés, hogy merre vezet a holnap? Hogy a könyv végül is milyen jövőalternatívákat fogalmaz meg?
Olvassák el a könyvet!
1.000 Ft
Andorka Rudolf, Buda Béla, Donga Katalin, György István - Társadalmi beilleszkedési zavarok Magyarországon
"Az elmúlt évtizedekben - legjobb tudomásom szerint - nem jelent meg hazánkban olyan munka, amely együtt s kölcsönös kapcsolataikban tárgyalta volna valóságunk egyes tömeges, nyugtalanító és konfliktusgerjesztő jelenségeit, folyamatait. E nyugtalanító jelenségeken ezúttal pontosan körvonalazható tartományt értek: a társadalmi beilleszkedés zavarait, a társadalmi deviáció tényeit. Az előbbi - kissé bőbeszédű - formula ugyanis ugyanazokat a társadalmi tényeket nevezi meg, amelyeket a nemzetközi tudományos irodalom hagyományosan a "deviáns viselkedés" fogalma alá rendel...
Azok a tények és tapasztalatok, amelyekről e könyvben olvashatunk, önmagukban véve semmiképpen sem újak és szokatlanok. Sem nálunk, sem a világ bármely más országában! Szokatlan viszont az, hogy a kötet szerzői ezúttal komplex módon, a tények pontos nyelvén, köntörfalazás nélkül beszélnek a szóba jöhető tényekről...
Félreértés ne essék: korántsem e lapokon olvashat először a hazai olvasó a bűnözés állapotáról és alakulásáról, az alkoholizmus okozta bajokról vagy az öngyilkosságok terén elfoglalt "világelsőségünkről", a veszélyeztetett fiatalok - főképpen az állami gondozottak - sorsáról... Az eddigi vitáknak, elemzéseknek azonban minden jel szerint nem sikerült kellően átütnük a közöny, a megelégedett rutin vagy a "szégyenlősség" falait. Az elhangzott szavak mennyisége, a javaslatok intése és megalapozottsága korántsem volt ugyanis arányban a széles körű cselekvésre, az intézményrendszer korszerűsítésére s a társadalmi aktivitás serkentésére fordított erőfeszítésekkel...
Nos, a kérdéseknek ez az összetettebb és egyúttal genetikus szemlélete, az összes érintett szakembercsoportok termékeny együttműködése alighanem újszerű mozzanatnak ítélhető...
Az olvasó olyan írást tart a kezében, amely minden tekintetben kollektív erőfeszítés, közös szellemi munka, sok és olykor kiélezett - bár mindig jóízű - vita gyümölcse... Hiszen a feladat az állampolgári felelősség leckéje is volt, nem csupán szakemberi minőségükben tartott igényt a résztvevőkre."
1.000 Ft