Barion Pixel
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Részletes leírás

Mezei István (szerk.) - MÁV almanach 2001

3.000 Ft
Menny.:db
Elérhetőség: Jelenleg elfogyott
Az elmúlt évben lezárult évszázadban a közlekedési eszközök, így a vasutak is -felhasználva a technika legkorszerűbb vívmányait - / gyors ütemben fejlődtek. A MÁV az I. világháborúig Európa egyik legfejlettebb vasútja volt mind a hálózatát, mind a járműveit tekintve. A XX. században a MÁV helyzetére és fejlődésére rendkívül kedvezőtlen hatású volt az első- és a második világháború. Az 1990-es évek elejére részben a volt szocialista országok, közöttük hazánk ismert társadalmi-gazdasági problémái és az erőteljes motorizáció miatt a MAV szállítási teljesítménye - a korábbiakhoz képest - / jelentősen lecsökkent. A MÁV fejlesztési lehetőségei az elmúlt évszázad második felében a szükségestől messze elmaradtak, ami nagyban csökkentette a közúti közlekedéssel szembeni versenyképességét. Az 1990-es években a közutak és az európai légtér telítettsége, valamint a környezet terhelése halaszthatatlanná tette a vasutak fejlesztését és átalakítását olyan formában, hogy az egyre élesedő közlekedési ágak közötti versenyben a vasút jelentős tényezőként vegyen részt. Számos fejlett európai ország példája azt mutatja, hogy a biztonságos, környezetbarát és energiatakarékos vasút a XXL században is nélkülözhetetlen eleme lesz a szárazföldi közlekedésnek. A MÁV Rt. jövője számára meghatározó jelentőségű, hogy több fővonala egyúttal a pán-európai vasúti folyosó egy-egy szakasza. Ezeknek a vonalaknak további korszerűsítése, ezzel együtt a jármű korszerűsítés és a szolgáltatások színvonalának fejlesztése egyik alapfeltétele mind a nemzetközi-, mind a belföldi forgalom és ezzel a szállítási teljesítmények növekedésének. A MÁV Almanach 2001 kiadvány áttekintést ad a MÁV Rt.-ről, különös tekintettel a számvitelileg szétválasztott vállalkozó- és pályavasútra, valamint - figyelembe véve azt, hogy hazánk a közeljövőben EU tagország lesz - a nemzetközi kapcsolatokra. A kiadvány információi hasznosak lehetnek, nemcsak a MÁV Rt.-nél tevékenykedők, hanem annak szolgáltatásait igénybevevők, valamint a MÁV Rt.-vel kapcsolatban lévő cégek és intézmények, vasútbarátok számára is
Nem értékelt
Szállítási díj: 1.490 Ft

Leírás és Paraméterek

TARTALOM

Előszó 7
I. BEVEZETŐ RÉSZ 9
A hazai közlekedési ügyet irányító minisztériumok és miniszterek 11
A Magyar Államvasutak Részvénytársaság 15
A vasutas 21
A MÁV Rt. munkaerőállományának elemzése az életkor, az iskolai végzettség és a nyelvtudás szempontjából 21
A munkavállalói érdekképviseletek és a munkavállalók részvételének intézményei a MÁV Rt.-néL 25
A MÁV Rt. munkaügyi adatai 31
Vasúttörténet 33
A magyar vasút a XIX. század utolsó évében, 1900-ban 33
A MÁV Rt. történetének fontosabb és érdekesebb adatai (1994-2000) 48
A MÁV Rt. a 2000. évben 52
A hazai közlekedési teljesítmények 58
A MÁV Rt. fontosabb teljesítményi- és költségadatai 59
Személyszállítás 59
Árufuvarozás 63
Költségadatok 66
A MÁV Rt. fontosabb adatai nemzetközi összehasonlításban 69
II. VÁLLALKOZÓ VASÚT 79
Forgalom 81
A forgalmi szakág szervezete 81
Állomások fontosabb forgalmi- és kereskedelmi adatai 84
Az üzemirányítás 100
Szállításirányítási Információs Rendszer 105
Személyszállítás 113
A személyszállítási szakág szervezete 113
A személyszállítás múltja és jelene 115
Az InterCity (IC) hálózat kialakulása 1991-től napjainkig 120
A 2000/2001. évi menetrendi időszak leggyorsabb vonatai 127
A 2000/2001. évi menetrendi időszak EuroCity (EC) és InterCity (IC) vonatai 128
A személyszállítás teljesítményei 129
A személyszállítás jövője 130
A személyszállítás fejlesztése 131
Árufuvarozás 135
Az árufuvarozási szakág szervezete 135
A kombinált árufuvarozásról 138
A MÁVTRANS a MÁV Rt. szállítmányozási tevékenységében és jelenlegi helyzete a vasúti szállítmányozás piacán 145
Záhony-Port Igazgatóság 147
A MÁV teherkocsik kereskedelmi jellemzői 151
Az árufuvarozás értékesítési rendszere 154
Az árufuvarozás szolgáltatás fejlesztése 156
Hasznos tudnivalók fuvaroztatóknak 157
Rendkívüli küldemények a MÁV vonalain 164
Gépészet 170
A gépészeti szakág szervezete 170
Vontatójárművek 173
Vontatójármű állag (2000. XII. 31.) 188
Vontatójárművek állomásítása (2000. XII. 31.) 191
Vontatott járművek 196
Vontatott jármű állag (2000. XII. 31.) 212
Gépészeti adatok 214
Járműbeszerzés 216
A MÁV Rt. üzembiztonsági helyzete 219
III. PÁLYAVASÚT 229
A Pályavasúti Igazgatóság helye a MÁV Rt. szervezeti rendszerében 231
Pálya, híd és magasépítmény 233
A pálya, híd és magasépítményi szakág szervezete 233
Vasúti pálya 238
Hidak és műtárgyak 250
Magasépítmények 260
Az elmúlt félévszázad legnagyobb vonalkorszerűsítési munkája hazánkban 268
A magyar-szlovén vasút építése 277
Távközlés, erősáram és biztosító berendezés 292
A távközlő-, erősáramú- és biztosítóberendezési szakág szervezete 292
Távközlőberendezések 297
Erősáramú berendezések 310
Biztosítóberendezések 321
Záhony átrakókörzet infrastruktúrájáról 331
IV. ÁLTALÁNOS RÉSZ 335
Energiagazdálkodás 337
Környezetvédelem 345
Nemzetközi kapcsolatok 357
A MÁV Rt. nemzetközi vasúti kapcsolatainak célja és jelentősége 357
Áttekintés a vasúti nemzetközi szervezetekről, a MÁV Rt. két- és többoldalú kapcsolatairól 358
Egyes nemzetközi vasúti szervezetek és a MÁV Rt. részvétele azok tevékenységében 361
A MÁV Rt. külföldi képviseletei 374
A MÁV Rt. és az Európai Unió 375
A vasutakra vonatkozó módosított, illetve új közösségi irányelvekről 378
Szomszéd vasutakról röviden 383
A MÁV Rt. Fejlesztési és Kísérleti Intézet 393
A MÁV Rt. Dokumentációs Központ és Könyvtár 397
A jövőnek megőrzött vasúti múlt 400
A Magyar Vasúttörténeti Park 400
A MÁV Rt. nosztalgia járművei 404
A MÁV Rt. műemlékvédelmi tevékenysége 426
Hazai keskeny nyomtávolságú vasutak 429
MÁV közforgalmú- és gazdasági vasutak 430
A korlátozott közforgalmú vasutak rövid története 431
Különleges műszaki megoldások a kisvasutakon 434
Korlátozott közforgalmú vasutak 435
Múzeumvasutak 445
Gyermekvasutak 447
Saját használatú keskeny nyomtávolságú vasutak 447
Adatok a MÁV Rt. egyszemélyes társaságairól 448
Utószó és köszönetnyilvánítás 456
Szerző Mezei István (szerk.)
Fordította
Kiadó MÁV Rt. Vezérigazgatósága
Kiadás Éve 2001
ISBN
Kötés Típusa kemény
Állapot

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.

Hasonló termékek

Ismerjük meg a numizmatikát

Mikor alakult ki a pénz és mire használjuk? Kik vertek először pénzt és milyen anyagból? Hogyan alakult ki az éremművészet? Mivel foglalkozik az érméket és régi fémpénzeket vizsgáló tudomány, a numizmatika? Hogyan kezdje gyűjteményét összeállítani és miképpen gazdagítsa a kezdő gyűjtő? Milyen ismereteket kell elsajátítania, hogy valóban képzett numizmata legyen? Kik voltak a magyar éremművészet legnagyobb alkotói? Hogyan használják fel a történészek és régészek a numizmatika nyújtotta ismereteket?
Ezekre a kérdésekre ad megbízható választ Káplár László sok évtizedes hiányt pótló könyve. Mindenre kiterjedő figyelme, hatalmas adatanyaga és a gondosan megválasztott illusztrációk jól eligazítanak a numizmatika bonyolult világában.
3.000 Ft

Omid Scobie és Carolyn Durand - A szabadság nyomában - Harry és Meghan - Egy modern királyi család

Amikor kipattant a brit királyi herceg és az amerikai színésznő románcának híre, a világ szinte csak rájuk figyelt, a média fokozott érdeklődéssel követte az eseményeket. Ám hiába olvashattuk folyamatosan a sussexi herceggel és hercegnével kapcsolatos címlapsztorikat - eljegyzésükről, esküvőjükről, Archie fiuk születéséről, majd arról a példátlan döntésükről, hogy szakítanak a királyi udvarral -, kevesen ismerik Harry és Meghan igaz történetét.

A szabadság nyomában révén most először tekinthetünk a szalagcímek mögé, feltárva Harry és Meghan közös életét, eloszlatva a sok pletykát és félreértést, melyekkel a párnak meg kellett küzdenie. Omid Scobie és Carolyn Durand a brit királyi család programjairól tudósító újságírócsapat tagja, így náluk jobban kevesen ismerhetik a fiatal pár életét.

Scobie és Durand interjúkat készítettek a párhoz legközelebb álló emberekkel, így A szabadság nyomában egyedülállóan őszinte, közeli és lefegyverző portré egy magabiztos, befolyásos, forradalmi gondolkodású párról, akik nem féltek szakítani a hagyományokkal. Elhatározták, hogy a reflektorfénytől távolabb fognak élni, és az egész világon egyedülálló humanitárius örökséget hagynak hátra.
3.000 Ft

Faludy György - Pokolbeli víg napjaim

Faludy György a magyar történelem egyik legsötétebb korszakának megdöbbentő történetét írta meg Szolzsenyicin Gulágjához is hasonlított életrajzi regényében. A Pokolbeli víg napjaimban az Andrássy út 60. és Recsk poklát megjárt költő sorsát 1953-ig, a táborból való szabadulásáig kísérhetjük figyelemmel.

Mindaz, ami kapaszkodót nyújtott számára a hányattatás éveiben - ösztönös életigenlése, a testi szépség és a szellemi nagyság iránti feltétlen tisztelete - mélyen áthatja anekdotáit. Kortörténeti jelentősége mellett a Faludyra oly jellemző irónia és elemi őszinteség teszi a könyvet lebilincselő olvasmánnyá.

Az odüsszeuszi életutat elbeszélő regény időközben trilógiává bővült: Pokolbeli napjaim után címmel 2000-ben, A Pokol tornácán címmel 2006-ban látott napvilágot a folytatás. A harmadik kötet megjelenését a legendás költő már nem érhette meg.

3.000 Ft