Barion Pixel
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. Részletes leírás

Barabás János-Dr. Gróh Gyula - A fényképezés kézikönyve

2.000 Ft
Menny.:db
Elérhetőség: Jelenleg elfogyott
A haladó amatőrök részére készült könyv első kiadása napok alatt elfogyott. Az átdolgozott második kiadás mind az elmélet, mind a gyakorlat területén a legkorszerűbb ismereteket tartalmazza.
A fényről, a geometriai optikáról, a fényérzékeny rétegről, a gyakorlati fényképezésről és a színes fotózásról írt fejezetek a fényképezés minden „titkát” feltárják az amatőrök előtt. A hivatásos fényképészek pedig elsősorban az elméleti részekben és a színes fényképezés című fejezetben találnak újat. A kézikönyv számos fekete-fehér és színes ábrát, műmellékletet tartalmaz.
Nem értékelt
Szállítási díj: 1.490 Ft

Leírás és Paraméterek

TARTALOM

Előszó 5
A fényről  
A fény természete 9
A fényforrások 16
A fénytechnikai egységek 23
A fényképezés eszközei  
Geometriai optika és a képalkotás  
A geometriai optika feltevései 27
A fénysugarak útja különböző közegekben 27
A lencsék és tükrök mint képalkotó eszközök 33
Összetett lencsék és tükrök 44
Rekeszek, pupillák és a viszonylagos nyílás 49
A mélységélesség 53
A felvevőlencsék képalkotási hibái 55
Optikai üveg- és a felvevőlencsék színhibái 67
A felvevőlencsék  
A felvevőlencsék alkalmazási területük szerinti csoportosítása 74
A felvevőlencsék különböző formái és optikai teljesítményei 75
Asztigmátok 75
Anasztigmátok 77
A távlencsék 91
A felvevőlencsék ellenőrzés4e 98
A különböző objektívek távlati hatása és a térhatású képek 107
Fényképezőgépek  
Rövid történelmi áttekintés a fényképezőgépekről 115
A különböző fényképezőgépek 117
Fényképezőgépek szerkezeti részei 133
Nagyító- és vetítőgépek  
A nagyítás 167
Megvilágítás és a megvilágító rendszer 171
A nagyító és vetítőgépek felépítése 174
A fényérzékeny réteg elmélete  
A rejtett kép  
Bevezetés 181
A fotográfia alapelve 182
Az ezüstbromid-kristály 183
Az elemek periódusos rendszere 183
Ionvegyületek kristályszerkezete 186
Ezüstbromid-kristályokból álló fényérzékeny diszperzió 187
A látens kép mibenléte 189
A fizikai hívás 190
Fény és anyag kölcsönhatásánál érvényes alaptörvények 191
Belső fotoelektromos hatás 192
Gurney-Mott-elmélet 193
Az ezüstbromid-kristály elektronjainak energiaszintjei 195
Kristályokban lévő hibahelyek 197
Ionvezetés kristályokban 198
A Gurney-Mott-elmélet további kiépítése 202
Alcsírák 202
Felületi és mély kép 202
Az elektron-csapdák kémiai összetétele 205
Egyéb látens kép elméletek 206
Fotográfiai effektusok  
Eltérés a viszonossági törvénytől 208
A viszonossági törvénytől való eltérés matematikai kifejezése 209
A viszonossági törvénytől való eltérés magyarázata 212
Herschel-effektus 214
A Herschel-effektus magyarázata 216
Debot-effektus 217
Clayden-effektus 218
Villard-effektus 218
Albert-effektus 218
Kron-effektus 219
Sabattier-effektus 219
Szenzitometria  
A fotográfiai feketedés fogalma 221
A fotográfiai feketedés mérése 223
A szenzitometriai adatok elméleti értelmezése 225
Fotografikus érzékenységi rendszerek 234
Fotoanyagok színérzékenységének mérése 252
Szemcsézet és feloldóképesség  
Szemcsésség és szemcsézet 256
A szemcsésség meghatározása 257
A Callier-koefficienes 258
Eggert és Küster munkássága 260
Feloldóképesség 262
Élesség 270
Fényudvar 271
Eberhard-effektus 273
Kosztinszki-effektus 274
Ross-effektus 274
A fényérzékeny anyagok gyártása  
A gyártás anyagai  
Foto-nyerspapír 271
Baritálás 281
Filmalapanyag 288
Fotoüveglemez 296
Az emulzió készítésénél használt anyagok 297
Fotoemulziók  
Különböző emulziótípusok 338
Az emulziókészítés technológiája 348
A lecsapás és érlelés elmélete 351
Emulziók öntése  
Az emulzió öntésre való előkészítése 362
Különböző öntési eljárások 365
Fényérzékeny anyagok vágása és csomagolása 367
A fényképezés gyakorlata  
Bevezetés 371
A gép megválasztása 372
A megvilágítás  
A fényképezés fényforrásai 374
Elektrotechnikai alapfogalmak 375
Fényképezés izzólámpák fényénél 378
A lámpák helyzetének szerepe 379
Ívfény, magnézium, Vacublitz, flash 384
A fényerősség mérése 393
A kép élessége  
A negatívanyag megválasztása  
A negatívanyag színérzékenysége 399
A felvételkészítés segédeszközei  
Színszűrők 402
Fényellenzők 406
Állvány, kioldózsinór 406
Előtétlencsék, közgyűrűk, kihuzatok 407
Gyors felvételkészség 409
Az objektívváltás jelentősége 409
A felvételkészítés  
A képszerkesztés alapismeretei 415
Egyszerű megörökítés, emlékképek 416
Emberábrázolás, arcképfelvételek 417
Gyors mozgás fényképezése 418
Tájképfelvétel 420
Kis dolgok nagyban 420
Reprodukálás 422
A sötétkamra  
A sötétkamra és berendezése 424
A sötétkamra világítása 426
A sötétkamra munkálatok 429
Az előhívás elmélete  
A kidolgozás  
A kidolgozás folyamatainak ismertetése 450
A negatív kidolgozása 464
Pozitív képek készítése 489
Nagyítás egyes műfogásai 494
Diapozitívok készítése 496
Retus, pontozás 498
Fényképezéshez használt vegyszerek 500
Színes fényképezés  
Színelmélet  
A színes látás 511
A színkeverés törvényei 512
A színes fények előállítása, színszűrők 518
Elvek és gyakorlati megoldások  
Additív eljárások 522
Szubtraktív eljárások 528
A kémiai színezés 530
Színezés bázikus színezékekkel 531
Színezékek fotokémiai kihalványodása 531
Zselatincserzésen alapuló eljárások 533
Színroncsoló eljárások 540
Diazotípiai rétegek 540
A színes felvétel készítése  
Színes fényérzékeny anyagok 542
A fényképezőgép 544
Fényforrások és színszűrők 544
Expozíció és megvilágítás 546
A fordítós és negatív-pozitív színes anyagok összehasonlítása 550
Gyakorlati tanácsok a színes fényképezéshez 552
A színes felvételi anyagok kidolgozása  
A színes fordítós filmek kidolgozása 555
Agfacolor fordítós film hívása 557
Anscocolor fordítós film kidolgozása 559
A színes fordítós kép módosítása az előhívás folyamán és utólagos kezeléssel 563
Színes negatív filmek kidolgozása 565
Agfacolor negatív kidolgozása 566
Gevacolor negatív kidolgozása 568
Színes másolatok  
A szűrőzés 570
Színes pozitív anyagok kidolgozása 577
Agfacolor pozitív-film előhívása 577
Gevacolor pozitív-film előhívása 578
Agfacolor papír kidolgozása 580
Sovcolor papírok kidolgozása 581
Tudnivalók a színes munkával kapcsolatban 581
Színes filmek szokásoktól eltérő kidolgozása és alkalmazása 583
Színes fotoanyagok tulajdonságai  
Szindenzitás 586
Alapfátyol 587
Gradáció 588
Érzékenység 594
A színképi érzékenységeloszlás 595
A színes film alapszíneinek abszorpciós tulajdonságai 595
Feloldóképesség 596
Színes filmek rétegvastagsága 597
Színes filmek felismerése 597
A színvisszaadás hibái és korrekciós eljárások  
A színvisszaadás megítélése  
Irodalom 615
Tárgymutató 619
Műmellékleten levő ábrák jegyzéke 627
Tartalom 629
Szerző Dr. Gróh Gyula és Barabás János (szerk.)
Fordította
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás Éve 1955
ISBN
Kötés Típusa kemény vászon
Állapot

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.

Hasonló termékek

DAEMON

Az új világrend megtapasztalása
Technológia. Mindent ez irányít. Az autónk távirányítójától kezdve a repülőgépek mozgásán át, egészen a világ gazdaságáig. Ezernyi egyszerű, autonóm számítógépes program, vagy daemon működteti behálózott világunkat. Folyamatosan futnak életünk hátterében. Daemonok emaileznek. Daemonok utalják át a pénzeket. Daemonok figyelik az elektromos hálózatot. A daemonok ott vannak mindenhol, de legtöbbjük, szerencsére, ártalmatlan...
Ugyanez nem mindig mondható el az emberekről, akik tervezik őket.
Matthew Sobol legendás számítógépes játéktervező volt - billiomos létrehozója féltucat, népszerű online játéknak. Korai halála a világ játékosanak nagy részét lesújtotta. De halálát nem csak Sobol rajongói veszik észre. Amikor halálhíre felkerül a Netre, egy alvó daemon működésbe lép, és elindít egy láncreakciót, ami feltár egy hiperhatékony, összefüggő világot, amit Sobol hagyott hátra.
Sobol a halálba vitte titkát. És ahogy egyre újabb aspektusai tárulnak fel daemonának, a maroknyi, bukásra ítélt csoportnak, akik meg szeretnék fejteni Sobol szövevényes tervét, meg kell próbálniuk kiszabadítani a világot egy névtelen, arctalan ellenség szorításából - vagy meg kell tanulniuk egy olyan világban élni, amit már nem mi irányítunk.
2.000 Ft

Moszkva

Voltaképpen mik a bolsevikok? 5
"Metropol-szálló" 14
Noé bárkája 25
Törvényt ülnek a bolsevikok felett 34
A kormányzói palotában 43
Az éjszaka árnyai 59
A szinház tetején 74
Messiási idők 85
A végső győzelem előtt 94
Az új fegyelem 105
Ryskov elvtárs és Izmailova elvtársnő 114
Kaviár és pezsgő 126
Szolgák 135
Hív a Kreml 149
Itt a biztos! 160
Porcellánfigurák 171
Misa, az ezermester, megint felülkerekedik 182
Az "alkotmányozó gyűlés" 191
Találkozás az apával 206
A nagy illúzió 219
Szökés 228
Üzött vad 238
Beszélgetés az éjszakában 250
Bosszúállás sok nemzedékért 261
Mardoszó kétségek 273
Kidől a sorból 285
Moszkva 291
Vászonéhség 299
Az apai szeretet kegyelme 309
A pusztában 315
Két fecske 325
Marek elvtárs birodalma 333
Pétervári hölgyek 348
A határon át 353
2.000 Ft

Bächer Iván - Sétatárs

"Isten nevében!" Kardos G. György mind a négy regényének írását ezzel a nekifohászkodással kezdte. Valódi kéziratok maradtak utána, mert a szerző töltőtollal írt, fekete tintával - az utolsó litert Nagy Lászlótól kapta -, spirálfüzetbe, ágyán fekve, nem lévén íróasztala. Ha más nem is jelezné - persze jelzi -, ez is mutatja: hiába szólt róla kicsinylőn, hiába volt, hogy alig beszélt róla, s ha igen, akkor is zavartan, kelletlenül: az írás, a regényírás szent dolog volt nála. Ez a látszólag vicces, bohém, szerte lévő ember végtelen tudatossággal, pontossággal írta meg fő műveit; igazi író volt, egész élete az írásnak rendelődött alá, az írás a legbenső énjéből fakadt. Ő volt az író. Ez a kis könyv őróla szól. Az íróról, aki életének utolsó másfél évtizedében a szerzőnek nem csupán közeli barátja, sétatársa, cimborája, napi beszélgető partnere volt, de írói, emberi példaképe, pótapja is, aki a halála óta eltelt másfél évtizedben mindennap ott sétált mellette a pesti utcán, és ott sétál ma is.

2.000 Ft